Iako se radi o o zabavnoj muzičkoj fantaziji, “Rocketman” se uopće ne stidi iskreno prikazati i mračniju stranu svojeg glavnog junaka.

Sada već ustaljeni trend muzičkih biografskih filmova se nastavlja. 2018. godinu finansijski je vrlo uspješno obilježilo djelo “Bohemian Rhapsody”, priča o pjevaču banda Queen Freddie Mercuryju, koje će ostati upamćeno i po osvajanju 4 nagrade Oscar, uključujući i onaj koji je Rami Malek osvojio za naslovnu ulogu. S 2019-tom godinom dolazi nam film “Rocketman”, još jedan celuloidni životopis britanskog izvođača. Ovaj put riječ je o biografiji legendarnog engleskog muzičara Eltona Johna. Oba spomenuta filma imaju nekoliko zajedničkih tačaka. Oba govore o rock zvijezdama koje su na vrhuncu svoje popularnosti bili tokom 70-ih i 80-ih godina prošloga vijeka. Oba govore o ekscentričnim frontmenima benda koji su dugi niz godina proveli skrivajući svoju homoseksualnost. I u konačnici, oba filma povezuje redatelj “Rocketmana” Dexter Fletcher. Naime, kao redatelj filma “Bohemian Rhapsody” potpisan je Bryan Singer. Međutim, Singer je otpušten usred snimanja zbog mnogih optužbi za seksualno zlostavljanje. Zamijenio ga je upravo Fletcher. “Rocketman” je stoga za njega bio prilika da pokaže šta može učiniti u istom žanru kada ima potpunu kontrolu nad projektom.

Radnja filma

50-ih godina 20. vijeka u Engleskoj, o dječaku Reginaldu Dwightu brine se distancirana majka Sheila i daleko brižnija baka Ivy. Otac Stanley uglavnom je odsutan, služeći kao oficir u Britanskoj avijaciji. Vrlo rano Reginald pokazuje interes za klavir ali ujedno pokazuje i talent da čuje muziku i odmah je savršeno odsvira na klaviru. Taj talent će ga odvesti sve do Kraljevske muzičke akademije. Uskoro pokazuje zanimanje za rock muziku i Elvisa Presleya a počinje i nastupati u lokalnim pub klubovima. Nekoliko godina kasnije, priključuje se bandu Bluesology. Tokom turneje kao band podrške američkog soul sastava, jedan od pjevača mu daje savjet da ako želi postati slavan, mora pisati pjesme, promijeniti ime i odreći se u potpunosti svog starog života. Taj savjet će inspirirati Reginalda da promijeni ime u Elton John i da počne pisati muziku. Upoznaje i tekstopisca Bernieja i njih dvojica nastoje plasirati pjesme koje su zajedno kreirali. Pjesme vrlo brzo nalaze put do publike uveliko pomognut Eltonovim eskcentričnim živim nastupima. Slijedi period velike slave ali i period velikih problema s drogom i alkoholom.

Većina muzičkih biografskih filmova uglavnom se drži uobičajenih formula, kratki pogled na djetinjstvo umjetnika, susret sa beskrupuloznim muzičkim producentima, proboj na sceni, komercijalni i finansijski uspjeh, nerijetko poniranje u svijet droga i alkohola i trijumfalni povratak. “Rocketman” se u tom pogledu ne razlikuje pretjerano od sličnih ostvarenja. Fokusirajući se na umjetničko putovanje Eltona Johna, od talentiranog dječaka pijaniste pa sve do statusa globalne zvijezde, Fletcherov film uspijeva da se dotakne većine klišeja koje žanr sa sobom donosi. No, to ipak čini na iznenađujuće razigran, maštovit i energičan način koji ga izdvaja od većine sličnih naslova. U filmu “Bohemian Rhapsody” redatelj Singer a potom i Fletcher nastojali, su skoro doslovno preslikati koncertne nastupe Queena, pogotovo čuveni nastup na Live Aid-u. Iako je rezultat bio vizuelno impresivan, učinjen je na štetu kvalitetne priče. Na sreću,”Rocketman” nema takvih pretenzija. Umjesto toga, filmaši su se odlučili za klasični mjuzikl, čija snaga, čini se, leži upravo u njegovoj nepretencioznosti. S druge strane, koliko god se u principu radilo o zabavnoj muzičkoj fantaziji, “Rocketman” se uopće ne stidi iskreno prikazati i mračniju stranu svojeg glavnog junaka. Pri tome, sve pohvale idu sjajnom mladom glumcu Taronu Egertonu, koji je za razliku od svog kolege Rami Maleka, sam otpjevao sve pjesme Elton Johna u filmu. Također, Egerton vrlo dobro razumije da obična imitacija nije dovoljna za uvjerljiv portret ličnosti već prvenstveno karizma i energija. Nominacija za Oscara u kategoriji najboljeg glavnog glumca sljedeće godine ne bi bila veliko iznenađenje. U svakom slučaju, “Rocketman” nije ostvarenje sa pretenzijama na film godine ali svakako jeste prijatno iznenađenje koje može zadovoljiti i one koji se ne smatraju fanovima Elton Johna.


Mario Radišić
Mario Radišić, autor filmskog žurnala Blitz Screen. Dio omladinskog programa BH radija 1 od njegovog početka 2008. godine, najprije uz emisiju Cinema Express, a zatim Blitz Screen. Po profesiji video editor, po vokaciji filmofil. Filmska kritika je proizvod znanja i zanimanja. Refleksije o umjetnosti pokretnih slika iz jedne malo drugačije perspektive.