I ove godine posjetioci Nektar OK festa na Tjentištu biće u prilici da tokom trodnevnog programa, 19/20/21 jula uživaju u filmskim večerima na otvorenom, pod zvjezdanim nebom na Tjentištu, u oviru OK Cinema Zone.

Nektar OK Fest nastavlja saradnju sa festivalom muzičkog dokumentarnog filma Dok’n’Ritam iz Beograda, koji pored takmičarske i revijalne selekcije muzičkih dokumentaraca, uključuje promocije muzičkih knjiga i koncerte afirmisanih i neafirmisanih autora iz regiona.

Na Tjentištu će u okviru OK Cinema Zone 19/20/21 jula biti prikazana četiri filma sa ovog festivala iz ranijih godina, koje će publika moći da pogleda tokom trodnevnog programa.

U petak, 19.07. na repertoaru je film „Gipsy Mafija – To smo što smo“, u režiji Andrijane Stojković. Dva brata – Skill i Buddy – više od 10 godina prave hip-hop i sami izdaju svoje albume. U rodnoj Srbiji pripadaju omalovažavanoj romskoj populaciji, a u Njemačkoj, gdje sada žive, su radnici migrant sa privremnom dozvolom boravka. U svojim pjesmama vatreno kritikuju rasizam, segregaciju Roma i neoliberalni kapitalizam. Izdali su treći album i kreću na nesvakidašnju evropsku turneju.

Drugog festivalskog dana u subotu, 20.07. gledaćemo dva ostvarenja. Na repertoaru su „Young Untill I Die“, Ane Đurović. Miloš, Pera i Acko, iz različitih gradova Srbije, studenti su koji žive u iznajmljenim stanovima u Beogradu, provode vrijeme zajedno tokom septembarskog ispitnog roka družeći se i snimajući muziku.

Iste večeri biće prikazan i „Rock Bozon“, Bernardina Modrića. Političke, no za ovaj kontekst još i više tehnološke promjene svoje su tragove porazbacale po svim društvenim segmentima, pa tako i kulturnim te supkulturnim izdancima kojih je (riječka) rock scena nerazvojni dio. Koje su konkretne promjene s prodorom snažne informisanosti društva i napretka tehnologije nastale, koje su krenule nabolje, a koje nagore što se rock scene tiče, koje se mogućnosti otvaraju njezinim učesnicima, a na koje bi trebali što prije zaboraviti neka su od pitanja sa kojima se ovaj Modrićev film pokušava uhvatiti u koštac. Svoje mišljenje o stanju na sceni te budućnosti rock muzike u Rijeci daju brojni članovi sa i oko te scene (muzičari, promoteri, distributeri, urednici i producenti), dok se u dokumentarcu može čuti muzika bendova Moskva, Krematorium, Sunshine Madness, Chasing Nord, The Black Room i Jonathan.

Poslednje festivalske filmske večeri na repertoaru je Riffs of Revolution”, Jurice Hižaka. Riječ je o prvom dugometražnom filmu ovog režisera. Genijalni gitarist Ray čija muzika slušateljima daje natprirodnu fizičku snagu, suprotstavlja se Dr. Zempu, vlasniku agencije koja ubire muzički porez i teroriše građane. Oko Rayovog benda Razor Jet okuplja se pokret otpora. Kako bi uništio pokret otpora, Dr. Zemp i njegova sestra Niniva, inače vlasnica producentske kuće Sloboda Records, kuju pakleni plan da unište ‘rokenrol mojo’ Razor Jeta komercijalizacijom i razvodnjavanjem njihove muzike te da ih pretvore u boy-band.


Biljana Matijević
Novinarstvo smatra avanturističkim sportom sa beznadežnim Servantesovim entuzijazmom. Optimista.