Društvo psihologa Republike Srpske objavilo je četiri edukativno-dokumentarna filma koje možete pogledati na njihovom YouTube kanalu.

Riječ je o filmovima u režiji Branka Lazića: “Digitalno ogledalo”, “Emocionalna pismenost”, “Prezaštićeno dijete” i “Snaga zajedništva”. Ovim filmovima žele da pokažu izazove i iskušenja u kojima današanja djeca odrastaju ali i da ponude odgovore o tim temama, kaže za OP Branko Anđić, stručni saradnik na scenarijima:

“Kroz sva četiri filma smo se bavili temama za koje smatramo da su od značaja za današnju djecu i za današnje roditelje. U filmu “Digitalno ogledalo” smo pokušali da dočaramo široj publici sa kakavim izazovima su se susretala djeca tokom online nastave i koliko proces digitalizacije utiče na sve nas. Na tu priču se automatski nadovezuju i svi ostali filmovi koji nam govore o prezaštićenoj djeci u smislu koliko je vaspitanje bitno u današnjem vremenu i koliko možda roditelji štiteći djecu, ustvari im ne čine uslugu. Naravno, tu su onda i emocionalna pismenost i snaga zajedništa koje govore o tome koliko je potrebno da osvijestimo neke stvari koje su bitne za vaspitanje i razvoj naše djece.”

Filmovi su kratkog formata jer su u Društvu psihologa Republike Srpske svjesni činjenice da pažnja današnjih gledalaca ne traje dugo sa željom da filmove pogledamo do kraja i da shvatimo poruke koje su bitne.

“Zaključak je da ono što mi zovemo tradicionalna nastava tj. učionica ima prednost nad digitalnim pomagalima. Naša djeca više cijene i vrednuju živi odnos, učionicu, drugare. Ono što je ovdje upečatljivo za sve nas jeste i samo prepoznavanje djece da je bitno da se družimo, da imamo odmore ali isto tako bitno je da nove digitalne alate  uključujemo u vaspitno – obrazovni proces jer to je neminovnost vremena u kom živimo.  Zdrav balans između jedne i druge stvari je potreban. Djeca daju prednost tradicionalnoj nastavi ali ne izostavljaju taj bitan element – digitalna pomagala.”

U filmu “Emocionalna pismenost” govori se tome zašto je ona važna za djecu, kako utiče na razvoj djece u odraslu osobu i zašto je važno da o osjećanjima roditelji razgovaraju sa svojom djecom, ali i da se u školi o tome više priča.

“Emocionalna pismenost je proces koji trebamo svi da osvješćujemo i radimo na njemu i podižemo na viši nivo. Svi mi koliko god mislili da jesmo emocionalno pismeni i osviješćeni da prepoznamo kako svoje tako i potrebe svoje djece, bitno je da shvatimo kolika je uloga emocionalne pismenosti svih nas i koliko može da doprinese kvalitetu života, vaspitanju i obrazovanju naše djece.”

U filmu “Prezaštićeno dijete” govori se o tome koja je razlika između prezaštićene i razmažene djece, zašto je važno da se to razlikuje i koliku štetu roditelji prave svojoj djeci previše ih štiteći.

Edukativno-dokumentarni film “Snaga zajedništva” bavi se temom porodice, životnim fazama porodice, te kako (ne)saradnja škole i porodice može da utiče na razvoj djeteta i kako se zajedno može postići mnogo.

“Bitno je da pričamo o vaspitnoj ulozi škole, bitno je da ističemo da pored obrazovnog, škola i njeni kapaciteti u saradnji sa roditeljima, koji su neizostavna karika čitave ove priče, moramo da shvatimo da je i vaspitna uloga škole vrlo značajana i da treba da više vjerujemo školi, da se roditelji i škola bolje povežu, da više sarađuju i da shvate da smo svi na istom putu i cilju a to je da naša djeca odrastu u zdrave i normalne ličnosti koje su funkcionalne sutra za život.”

Društvo psihologa Republike Srpske posljednje četiri godine provodi program u svim osnovnim i srednjim škola Republike Srpske pod pokroviteljstvom Ministarstva prosvjete i kulture, Ministarstva zdravlja, Ministarstva lokalne uprave i samouprave i Ministarstva unutrašnjih poslova, u saradnji sa Republičkim pedagoškim zavodom koji se zove “Referalni mehanizam podrške djeci i porodici u školama republike Srpske.”

DIGITALNO OGLEDALO

PREZAŠTIĆENO DIJETE

EMOCIONALNA PISMENOST

SNAGA ZAJEDNIŠTVA



Jelena Đurović
Novinar, radio voditelj, a od 2009. godine dio ekipe Omladinskog programa BHR1. Voli svoj posao i sve sfere radijskog života. Voli šumu, more, muziku, bicikl, lijepo ponašanje, jogu i žutu boju.