Slasni biznis: Od ljubavi i hobija do ozbiljnog obrta


U ovoj priči bavimo se jednom izuzetno slasnom temom. Riječ je o pripremi doughnuta ili na našem: američkih krofni. Sarah Karačić, pokrenula je svoj vlastiti biznis i prodaju domaćih američkih krofni u Sarajevu. Iz hobija i ljubavi prema kulinarstvu, došla je na ideju da pokrene prodaju za šire tržište preko društvenih mreža. Sa njom je razgovarao naš Fuad Vojniković.

Ovo je jedna od onih priča nakon kojih postajete gladni, pa se pripremite. Sarah Karačić, 19-godišnjakinja iz Sarajeva, odlučila je da umijeće pripreme američkih krofni pretvori u posao. Sve je krenulo od uže prodice i komšija kojima su se svidjele njene krofne. Uvidjevši da je ova popularna američka slastica slabo zastupljena u Sarajevu, Sarah je odlučila da ona bude ta koja će proizvoditi i prodavati američke krofne.

“Od malena sam gajila ljubav prema poslasticama i imala viziju da jednog dana otvorim svoju slastičarnu. Tokom karantina, imala sam priliku da eksperimentišem sa raznim receptima za slatka jela, a između ostalog sam naišla i na američke krofne, poznatije kao ‘doughnute’. Primjetila sam da na području Sarajeva ne postoji niko ko se bavi prodajom te vrste krofni, što me navelo da pokrenem prodaju istih.”

U moru istih okruglih krofni, čija je osnova tijesto, svakodnevno se prate trendovi i novine u sastojcima i receptima. Što su raznobojnije ili nakićenije različitim dekorom, to su atraktivnije za kupce. Radni proces nije dug, ali iziskuje ulaganje truda i pažnje, kako bi kvalitet opravdao cijenu.

“Svakom doughnutu se posvećuje pažnja, od momenta narudžbe do isporuke. S tim u vezi, svaki od njih nosi sa sobom dovoljnu količinu ljubavi koja je potrebna da zadovolji svakog kupca. Ukoliko dođe do još veće potražnje, postoji mogućnost za proširivanjem biznisa, a narudžbe je potrebno izvršiti nekoliko dana prije, kako bi se prikupili svi potrebni sastojci. Na dan isporuke, počinje proces samog pripremanja doughnuta. Krofne se dekorišu po želji klijenata, nakon čega svježe spremljene stižu u ruke kupca.”

Hrabrorst i volja za pokretanje vlastitog biznisa je za svaku pohvalu. Rijetki su primjeri mladih ljudi koji se upuste u proizvodnju. Naročito u državi u kojoj mladi ljudi nemaju stimulans za pokretanje bilo kakvog biznisa ili obrta.

“Ekonomska situacija u Bosni i Hercegovini nije na nekom zavidnom nivou. Stoga je razumljivo da se mladi plaše da pokrenu nešto što bi im omogućavalo izvor prihoda. Međutim, postoji mnogo načina za pokretanje biznisa koji ne zahtijevaju mnogo ulaganja, a ishod može biti iznenađujuće pozitivan. Naravno, samo ukoliko se posveti dovoljno pažnje svemu tome.”

Za kratko vrijeme prikupila je simpatije stotina Sarajlija putem svojeg Instagram profila, na kojem objavljuje asortiman krofni, te novine koje uvodi u recepturu pripreme. Posao joj je krenuo od ruke i već sada zaprima mnogo narudžbi. Kupci, osim za vlastite potrebe za slasticama, krofne sve češće koriste kao poklone. Sarah na ovome neće stati.

“Moja želja iz djetinjstva je da postanem vlasnica jedne slastičarne, što mi predstavlja krajnji cilj. Definitivno smatram da ću jednog dana uspjeti u svojoj namjeri, ukoliko budem strpljivo pratila svaki korak koji me vodi ka tom cilju.”

Kao savjet svima onima koji su u dilemi i nedoumici kako pokreuti svoj vlastiti biznis dodaje:

“Strah od neuspjeha ne bi trebao da nam bude prepreka u prevazilaženju svoje komfort zone.”

Vjerujemo kako će Sarah biti jedna u nizu primjera, kada mladi ljudi u svojoj državi pokušavaju od ničega napraviti nešto. Jer u lavovskoj borbi za bolje sutra, pritom u teškim uvjetima, potrebne su mudre odluke i odlučni potezi. Neka ova priča bude vjetar u leđa, svima onima koji se plaše da ostvare svoje snove.