Premijera dugo iščekivane predstave ”Otelo”, rađene u koprodukciji BNP-a Zenica i Makedonskog narodnog teatra, desila se polovinom novembra u BNP-u Zenica. Režiju potpisuje mlada makedonska rediteljica Nina Nikolikj, a možemo reći da je ova ansambl predstava, rađena po kultnom književnom klasiku, donijela osvježenje na daske BNP-a. Nakon niza predložaka, iz sfere savremenih književih djela, po kojima su rađene predstave u BNP-u, sa više ili manje autentičnim redateljskim pečatima, ovo pozorište se ponovo vratilo Vilijemu Šekspiru. Osvrt pripremio Imran Maglajlić.
Kada je riječ o načinu na koji bi se danas trebao postavljati i čitati Šekspir, mišljenja su često podijeljena, kako među kulturnim radnicima, tako i među pozorišnom i čitalačkom publikom. Bosanskohercegovački i makedonski glumci igraju na svojim maternjim jezicima, a uprovo je na jeziku urađena najveća intervencija. Predstava ”Otelo” oslobođena je stihova i Šekspirove poetičnosti u tekstu, te je tekst transformisan i na direktan i ogoljen način prilagođen svakodnevnom govoru. Često je zastupljeno mišljenje da ovakve intervencije dijaboliziraju i umanjuju vrijednost Šekspirovih drama, međutim ova transformacija ponudila je jedan slobodniji pristup.
Kroz dozu eksperimenta djelo je se bavilo problemima koji se kroz vijekove ne mijenjaju, kao i ljudske emocije, strahovi, želje, težnje i unutrašnji nemiri. Kada se spomene Šekspir među mlađom pozorišnom publikom, u većini slučajeva, sve asocira na nešto zastarjelo, nerazumljivo i daleko od problema sa kojima se savremeni čovjek susreće. Ova predstava je izvršila jaku demistifikaciju navedenog, te pred punom salom BNP- Zenica stvorila jedan nesvakidašnji način na koji je moguće čitati i razumijevati djela Vilijema Šekspira. Rediteljica Nina Nikolikj i dramaturginja Tamara Baračkov, dokazale su da ogoljenjem Šekspirove poetičnosti ne mora se nužno uništiti i promijeniti suština djela.
Scenografija u ovoj predstavi nosi dozu simbolike, te je u određenim dijelovima predstave vizualizirala unutrašnje svijetove likova.
„Jago u ovoj predstavi nije oličenje zla, već čovjek sa slabostima, nesrećan i nesiguran, možda i nesvjestan da će jedna smicalica i pakost, koju čini iz osvete, pokrenuti lanac krvavih, tragičnih događaja. U tom smislu, nismo željeli ni samog Otela da oslobodimo krivice i odgovornosti za ubistvo, niti prikažemo njegova djela i ponašanje isključivo kao posljedicu Jagovih spletki i laži. Kroz priču o ljubomori i strahu od prevare, problematizuje se odnos prema ženama koji prepoznajemo i u današnjem, tradicionalnom patrijarhalnom društvu“ istakla je dramaturginja Tamara Baračkov.
U intervju za Obladinski program BHR1, redateljica Nina Nikolikj izjavila je da je danas jedan od zadataka teatra da ostvari komunikaciju sa mladom potencijalnom publikom, a između ostalog i njen zadatak je da kroz svoju rediteljsku poetiku uvede publiku u svijet teatra. Ako je suditi po reakcijama publike, sa sigurnošču možemo reči da je kroz ovaj projekat taj cilj i ostvarila.
U Skoplju će predstava ”Otelo” biti izvedena 4. decembra.