Učenje na daljinu i virtuelne učionice kao budućnost obrazovanja


Nije tajna da je pandemija korona virusa promijenila apsolutno sve aspekte našeg života, te smo u rekordnom roku morali da usvojimo nove životne navike, ali i vještine. To se, između ostalog,  odnosi i na rad i školovanje u kućnim uslovima.

Iako smo o online nastavi najčešće mogli da čitamo u kontekstu iskustava roditelja školaraca, svakako ne smijemo zaboraviti ni na nastavno osoblje koje se suočilo s brojnim poteškoćama. Naime, pokazalo se da su organizacija online nastave, te težnja da se učenicima pruži jednaka količina, ali i kvalitet znanja kao i u školskim učionicama, prilično izazovni zadaci koji su podrazumijevali brojne prepreke.

No, da nastavnice i nastavnici u svemu tome nisu sami i da je podrška između kolegica i kolega od presudnog značaja, dokazalo se na januarskoj obuci  ”Online didaktika” za 350 učesnica i učesnika iz naše zemlje.

U ovoj obuci su učestvovale nastavnice i nastavnici iz partnerskih škola, tačnije Srednje ugostiteljsko-turističke škole Sarajevo, Srednjoškolskog centra Hadžići, Srednje stručne škole “Džemal Bijedić” Goražde, Srednje tehničke škole “Hasib Hadžović” Goražde, Mašinske škole Prijedor, Tehničke škole Gradiška i Mješovite srednje škole Tešanj, ali i kadar iz Prosvjetno-pedagoškog zavoda Republike Srpske, Pedagoškog zavoda BPK Goražde i Prosvjetno-pedagoškog zavoda Kantona Sarajevo.

Aldijana Živojević, profesorica hemije iz Srednje tehničke škole „Hasib Hadžović“ Goražde, Sabina Makota, profesorica ekonomske grupe predmeta iz Srednje stručne škole „Džemal Bijedić“ Goražde, Aleksandar Rapaić, profesor mašinske grupe predmeta iz Tehničke škole Gradiška i Slobodan Ivković, profesor mašinske grupe predmeta iz  Mašinske škole Prijedor, naglasili su koliko je ova obuka važna za njihov svakodnevni rad. Profesorice i profesori su izjavili da su sretni što su imali priliku da učestvuju u obuci na temu učenja na daljinu i online didaktike, te da su zadovoljni realizacijom obuke, kao i pomoći koju su dobili od predavača. Učesnice i učesnici  obuke su naglasili da su za vrijeme obuke imali priliku da, radeći u grupama, odmah rade na praktičnim primjerima i temama iz predmeta koje predaju.

“Online didaktika” se neće završiti sa ovom online obukom, te će dodatno biti organizovana serija različitih obuka koja će kao zajednički cilj imati poboljšanje kvaliteta nastave u online okruženju. Online obuka na temu “Online didaktika” u trajanju od četiri dana je realizovana od strane predstavnika Ministarstva obrazovanja njemačke pokrajine Hessen iz  Instituta za tehnološko obrazovanje Dr. Frank Niethammer, te  predstavnika kompanije ICTE.  Radi se o aktivnosti u okviru projekta „Stručno obrazovanje u BiH“, kojeg implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime njemačke vlade i Švicarske agencije za razvoj i saradnju (SDC).