Brz ritam života, život pun vreve i buke svakodnevica je za većinu, ali ne i za one koji žive u svijetu tišine. Gluhe i nagluhe osobe suočavaju se sa diskriminacijom i nemaju ravnopravan položaj sa ostalim članovima društva. No i bez obzira na to, mnogi od njih hrabro koračaju kroz život, ne osvrćući se na predrasude koje ih prate. Jedna od njih je i Alma Pašalić, koja zbog oštećenog sluha teže govori. Iako ju je ponekad teško razumjeti, svojom upornošću postigla je velike rezultate.
Alma je treći razred Srednje medicinske škole u Tuzli. Kao djevojčica od dvije i po godine, dobila je teško obostrano oštećenje sluha. No, to je nije spriječilo da se školuje, priča nam Alma Pašalić.
“Moj životni put tokom školovanja jako je težak. Nailazim na brojne predrasude i brojna nerazumijevanja.”
Uprkos svemu, Alma je bila učenica generacije u Osnovnoj školi Kreka Tuzla. Put do te titule ne bi bio moguć bez pohađanja Centra za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora, gdje su, kaže, prepoznali njen trud.
“Imam jako divne uspomene iz centra. Jako lijepe trenutke sa prijateljima, i naravno sa menadžmentom škole. A škola je proslavila svoju 43. godinu uspješnog rada. Svaki dan ovdje dolaze učenici sa oštećenim sluhom, koji pored toga imaju i dodatne poteškoće u razvoju, ističe Amra Imširagić, direktorica JU Centar za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora Tuzla. Napravili smo program koji se naziva PERP ili Posebno-Edukacijsko-Rehabilitacijski Postupci. Taj program je namijenjen za učenike koji imaju samo oštećenje. Na ovaj način razbijamo predrasude prema djeci koja imaju poteškoće da oni mogu biti uspješni građani bh. društva.”
Centar mogu pohađati djeca sa navršene dvije i po godine pa sve do punoljetstva. Trenutno škola ima 25 redovnih učenika, te pruža podršku za još 25 učenika iz drugih škola sa područja TK, kazala je Jasmina Jovanović Mešković, defektologinja u Centru za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora Tuzla.
”Djeca prolaze razrednu predmetnu nastavu. U toku školovanja imaju i ostale rehabilitacijske postupke kao što su rehabilitacija slušanja i govora, senzorna integracija i drugi oblici pomoći slušno-oštećenim učenicima da bi što bolje napredovali i uključili se u sredinu i uključili se u srednje škole.”
Podršku Centru redovno pruža i Ministarstvo obrazovanja i nauke TK.
“Nastojat ćemo u budućnosti da ih podržimo i nadamo se da će ustanova moći provesti sve projekte jer je sve u cilju da naši učenici imaju što kvalitetnije obrazovanje.”, naglasio je Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke TK