Nagrada za inovativne nastavnike i nastavnice (NIN) u BiH je najvrednije priznanje među edukatorima i edukatoricama na svim nivoima obrazovanja od predškolskog do univerzitetskog nivoa a ove godine je održana sedma dodjela zaredom. Od 2019. godine NIN je prepoznat i kao dio velike porodice Global Teacher Award, najprestižnije nagrade za nastavnike u svijetu.

Vremenom važnost nastavničkog kadra sve više izlazi na vidjelo. NIN je posebno važno priznanje za uloženi napor nastavnika u izazovnim uvjetima.  Prikupljanje inovativnih praksi, proces dodjele nagrada uključujući i svečanu ceremoniju organizuje Centar za obrazovne inicijative Step by step i Zajednica inovativnih nastavnika uz pomoć partnera i prijatelja. Direktor centra Step by step Nedim Krajišnik smatra da je najvažnije ulagati upravo u nastavnike.

„ 30 godina mi u BiH pokušavamo raditi nevidljivi i teški posao a to je ulaganje u nastavnički posao. Nema nijednog elementa koji je važniji od toga. Možete imati i oronule škole i sve društvene probleme ali je nastavnik taj koji može djecu izvući iz neke pozicije i dovesti do maksimuma njihove kapacitete. Treba im se više pažnje posvetiti i ovo nije da popravimo nastavnike jer oni nisu mašine koje su pokvarene. Neki od njih nisu ni imali priliku za kvalitetno stručno usavršavanje da napreduju  i prenose na djecu. I u nama je inat proradio inače se ne bavimo stvarima na vani mi smo teorija i praksa ali smo se odvažili da napravimo veliki događaj koji će u fokus staviti nastavnike i samo nastavnike. Nikakav populizam i lajkovi ne dolaze u obzir samo stručnost. samo stručna nagrada ona je koncipirana imate komisiju kaj aje sastvalje od prolsogodinhg pobjednika.“

Kategorije u kojima se nagrade dodjeljuju su odgajatelji/ce u predškolskom odgoju i obrazovanju, učitelji/ce u razrednoj nastavi, predmetni nastavnici/ce u osnovnim školama, predmetni nastavnici/ce u srednjim školama i stručni saradnici /ce na svim nivoima odgoja i obrazovanja.

„Od svih kategorija vrtići učitelji osnovna škola, srednja i svi stručni saradnici koji žive u toj školi pedagozi, direktori, bibliotekari svi koji su vezani za život djece. Smanjili smo na 5 nominacija odnosno 5 najboljih u kategoriji. Nakon 7 godina smo povećali konkurentnost. Nastavnici se sami nominiraju to je poticaj nastavnika za njihov rad. U moru informacija koje čujemo da nastavnici ne znaju svoj posao da ne rade da imaju 3 mjeseca odmora mi šaljemo drugačiju poruku i to su profesionalci koji rade 24/7 i to smo vidjeli u pandemiji. Djeca su najveću podršku imala od nastavnika i to je prelijepo.“

 I ove godine žiri se sastoji od pet članova/ica prošlogodišnjih pobjednika/ca u svim kategorijama, jedne osobe ispred COI Step by Step i tri univerzitetska profesora/ice sa javnih univerziteta u Bosni i Hercegovini. Pobjednici/e u svojoj kategoriji su dobili novčanu nagradu u iznosu od 1.500 KM. Svi nominovani nastavnici i nastavnice, njih ukupno 50, su dobili i specijalne plakete i priznanja na ceremoniji koja je održana u Mostaru.

„5 je kriterija dakle 5 prošlogodišnjih pobjednika sa dodatnim članovima s auniverziteta imaju 5 indikatora poput inovativnosti ali s obzirom da je obrazovanje u pitanju ne mora biti nešto što nikad nije viđeno nego nešto dobro preprakovano u drugi oblik sa dobrim rezultatima interesuje nas kritičko mišljenje koje će spriječiti većinu današnjih problema i da ta praksa može biti primijenjena u drugim školama.“

Nastavnički status u današnjem društvu dosta je srozan. Kupovine diploma ad hoc univerziteti sve to ubija sistem obrazovanja koji je važan za jedno društvo za jednu državu.

„Teško je to reći devalivirano je zbog našeg odnoa prema obrazovanju nas kao roditelja i društva imate samo jednu promjenu u 20 godina nekad su nas slali u školu  sad nas šalju po papir kad se prizna ukradena diploma i da je nešto važnije od diplome onda ne možete slati šizofrene poruke djeci moraš da učiš i trudiš se. Nastavnički standard je jako težak. Naravno da ima negativnih primjera ovo je nagrada nije samo da se ljudi promovišu nego je mnogo važnija jer predstavljaju važnu ulogu a ako ne shvatimo to slijedi apokalipsa od djece koja nisu kompetentna emotivno zrela.“

Obrazovanje je stub jednog društva. Da bismo prenijeli prave vrijednosti budućim generacijama moramo vratiti nastavnički dignitet.