Banjalučki Centar uz kreativan, dobro osmišljen program približava djeci i mladima tehničke i naučne discipline i globalne trendove u oblastima nauke i tehnologije. Detaljnije Jelena Đurović.
STEM je skraćenica prevedena sa engleskog jezika i označava nauku, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Sprovoditi STEM edukaciju znači podučavati učenike na način na koji kombinuju znanja, dostignuća i vještine i svih ovih navedenih oblasti. ROBOkids organizuje prvu STEM Akademiju koja traje osam mjeseci iz oblasti robotike, elektronike, programiranja i prirodnih nauka.
“Djeca dominatno uče kroz projekte bazirane na SmartCity tehnologiji gdje prave samostalno svoja rješenja. Nastavnik je tu više u ulozi mentora, odnosno, da mentoriše rad svakog djeteta i da ga nadgleda. Podstičemo naše polaznike da prave greške jer su one dobrodošle i samo jedanput do dolaska do tačnog rješenja i mi podstičemo greške. Ne želimo da se polaznici ustručavaju da iznesu svoja vlastita mišljenja. Kod polaznika razvijamo logiku, logičko zaključivanje, kreativnost, podstičemo maštu. STEM akademija će obuhvatiti četiri uzrasta, to je niža osnovna škola od drugog do četvrtog razreda, viša osnovna škola od petog do sedmog razreda, takođe od osmog do devetog razreda i srednjoškolci.”
kaže Dajana Kovačević, koordinator za nastavu u Robokids-u
Sebastijan Zelić je predavač fizike i njegov zadatak na STEM akademiji jeste da ovu nauku prilagodi ostalim naukama i na zanimljiv i djeci razumljiv način prenese znanja iz ove oblasti.
“Govoriće se o svemiru, Smart City-u, novim oblicima izvora energije gdje će se učiti o osnovama termodinamike, elektromagnetizma i o novim dostignućima o kojima se obično ne govori u školi i generalno primijenjena fizika. Toga nema toliko u školstvu ali sve će biti prikazano na opipljiv način pokazano pomoću simulacija, raznih demonstracija, eksperimenata, jer na taj način djeca najbolje uče.”
Sebastijan Zelić, predavač fizike
A upravo ovakav način prenošenja znanja je višestruko koristan za djecu.
“Fizika i druge grane nauke ispadaju bauk djeci jer uče mnogo apstraktnih pojmova koje ne mogu da povežu jer im nije na adekvatan način pojašnjeno ili jednostavno ne mogu sebi da predstave na dovoljno precizan način, i onda atom iz fizike i atom iz hemije nije isti atom pa ne mogu jednostavno to da povežu, ali ako im se pokaže demostracijama, simulacijama onda sve to mogu mnogo lakše da shvate i to je osnova STEM akademije.”
Sebastijan Zelić, predavač fizike
Pored fizike, robotike i programiranja djeca stiču znanja i iz elektronike. Taj zadatak je povjeren Stefanu Markoviću koji ima ulogu predavača Arduino Mikrokontrolera.
“Moja uloga bi bila da djeci na najbolji način prikažem kako to digitalna tehnika i mikrokontroleri mogu da napreduju, koja je njihova uloga do sada, kratka istorija i koje sve mogućnosti imaju kada savladaju Arduino razvojnu pločicu taj razvojni sistem. Oni bi u toku mog predavanja naučili kako da isprogramiraju taj mikrokontroler i njegovu primjenu u praksi.”
Stefan Marković, predavač Arduino Mikrokontrolera
A sada da čujemo šta je to Arduino Mikrokontroler.
“Arduino je jedan trend. Oni su od klasičnih mikrokontrolera napravili jednu platformu i jedno razvojno okruženje koje je prilagodljivo svima, zanči djeci od malih uzrasta npr. peti, šesti razred pa na dalje i srednjoškolcima i studentima, hobistima koji su iz oblasti elektronike, radio amaterima, ljudima koji prave dronove a isto tako to je jedna divna platforma za rapid development, da se nešto brzo razvije, napravi prototip i da se na osnovu toga dalje gradi neki proizvod. Ima razne primjene.”
Stefan Marković, predavač Arduino Mikrokontrolera
ROBOkids akcenat stavlja na razvoj intelektualnih potencijala i korisnih vještina, profesionalno oblikovanje i usavršavanje mladih, uz mnogo dobre zabave. Sve kurseve vode iskusni treneri, a polaznici na raspolaganju imaju i laboratoriju za kodiranje i kreativni lab, jezičke i interkulturalne kurseve, digitalno-kreativni lab i druge licencirane programe.