“John Wick” je djelo redatelja Chada Stahelskija – film osvete sa dovoljno intrige, adrenalina i maštovitosti da se istakne u akcijskom žanru

Prije nešto više od 4 godine, jedno od prijatnijih hollywoodskih iznenađenja svakako je bio “John Wick”, djelo redatelja Chada Stahelskija, film osvete sa dovoljno intrige, adrenalina i maštovitosti da se istakne u akcijskom žanru, koji je već dobar niz godina u priličnom kreativnom limbu. Označilo je ujedno i povratak Keana Reevesa na velike ekrane, čija je karijera u tom trenutku bila u fazi stagnacije, ako ne i u silaznoj putanji. Također, “John Wick” je posjedovao mali, skoro komični detalj u premisi koji mu je donio dodatnu dozu šarma kod publike. Šta kada bi okorjeli profesionalni ubica krenuo u krvavi osvetnički pohod kako bi osvetio psa?

Da se “John Wick” franšiza završila samo s jednim filmom kako je prvobitno i bilo planirano, ta naizgled banalna i zanemarljiva, ali u biti efektna i upečatljiva dosjetka, bila bi dovoljna da ostvarenje bude zapamćeno. No, s obzirom na to da je film skoro učetverostručio zaradu naspram uloženog, bilo je više nego neminovno da nastavak slijedi. Činjenica da je djelo bilo bazirano na premisi i konceptu koji mogu funkcionirati samo jednom, producentima je postala potpuno nevažna. Nakon što je “John Wick 2” postigao još veći finansijski uspjeh, bilo je očigledno da se već može govoriti o potpuno novoj franšizi. Slični akcijski serijali u nastavcima su se uglavnom držali jednostavnog pravila – brže, snažnije i eksplozivnije u odnosu na prethodnika. Ni novo poglavlje sage redatelja Stahelskija naslovljeno “John Wick: Poglavlje 3 – Parabelum” ne odstupa od takvih postulata. Možda se najbolje može sumirati kroz citat iz filma, prizor u kojem Winston, direktor hotela Kontinental pita Johna Wicka šta mu je potrebno. Wick odgovara: “Oružja, mnogo oružja”. Možda vrijedi istaći da je Keanu Reeves isti citat upotrijebio u svom još uvijek najuspješnijem ostvarenju, “Matrixu”.

Radnja filma

Treće poglavlje sage “John Wick” otvara se manje od sat vremena nakon događaja iz prethodnoga filma. Bivši plaćeni ubica John Wick sada je označeni čovjek u bjekstvu kroz Manhattan. Nakon što je neodobreno ubio jednog od vođa kriminalnog podzemlja i novog člana Visokog vijeća i to na zabranjenom tlu hotela Continental, John je označen slobodnom metom. Visoko vijeće postavlja nagradu od 14 miliona dolara za njegov život i lov počinje. Nakon krvavih obračuna sa nekolicinom ubica koje nastanjuju New York, John stiže do tzv. Direktora, žene koja upravlja lokalnim pozorištem i baletnom trupom ali ujedno i vođom Ruske Rome, zajednice pod čijom je upravom još kao dijete bio obučen za plaćenog ubicu. Wick u svom posjedu ima raspeće i medaljon, dva predmeta koja mu omogućuju razgovor s Direktorom a nakon toga i siguran prolaz do grada Kazablanke u Maroku. U Kazablanci, John se susreće sa Sofijom, bivšom prijateljicom a sadašnjom menadžericom marokanskog hotela Kontinental. Njegova nada je da će mu Sofia pomoći da stigne do Starješine, visokorangiranog člana Visokog vijeća, kojeg će pokušati nagovoriti da poništi nalog za njegovo smaknuće. U konačnici, on stiže do Starješine koji pristaje da poništi naredbu ali da bi se to ostvarilo, John Wick mora platiti visoku cijenu.

Pripremite se za rat

Treće poglavlje serijala “John Wick” podnaslovljeno je Parabelum, što bi u prijevodu s latinskog značilo “pripremite se za rat”. John Wick u svojoj novoj celuloidnoj inkarnaciji ne samo da je pripremljen za rat već odlazi u rat s vrlo bogatim arsenalom. Kao i u prethodnim ostvarenjima, redatelj Stahelski je svjestan da ne smije ovakvom konceptu pristupiti previše ozbiljno da ne bi ostao zaglavljen u samoparodiji. Umjesto toga, formalističko hiper-nasilje koje servira svojoj publici režirano je na takav način koje dopušta primjenu fraze Quentina Tarantina koja kaže: “filmsko nasilje je zabavno”. Također, Stahelski je svjestan da je u ovakvoj vrsti projekta zaplet skoro irelevantan. On je praktično samo izgovor filmašu za kreiranje vrlo inovativnih i kompleksno koreografiranih prizora borbi, koje na trenutke podsjećaju na svojevrsni borilački balet. Pri tome, sa svakim novim akcijskim prizorom, čini se da redatelj nastoji nadmašiti samoga sebe u stilu i maštovitosti, bilo da je u pitanju podvodna borba u džakuziju ili bitka servirana uz zvuke Vivaldijeva “Četiri godišnja doba”. Kod ovakve vrste projekata, možda se nameće pitanje: šta se može reći o filmu “John Wick 3” a da nije već rečeno o prethodna dva naslova? Osnovne strukturalne crte u sva tri ostvarenja praktično su nepromijenjene a realizacija varira samo u domenu činjenice koji od tri dosadašnja naslova posjeduje bolje osmišljene sekvence borbi. Problem koji se možda pojavljuje u trećem poglavlju jeste problem repeticije. Sa trajanjem od 130 minuta, Parabelum je najduži naslov u franšizi. U filmu u kojem višeslojne priče skoro da i nema, promatranje konstantnih dvoboja više od dva sata može postati zamorno. U konačnici, fanovi serijala teško da će biti razočarani novim ostvarenjem serijala. Ostali ili će ovakvo djelo naširoko zaobići ili će ga shvatiti kao zabavnu diverziju, lako probavljivu ali i jednako lako zaboravljivu.


Mario Radišić
Mario Radišić, autor filmskog žurnala Blitz Screen. Dio omladinskog programa BH radija 1 od njegovog početka 2008. godine, najprije uz emisiju Cinema Express, a zatim Blitz Screen. Po profesiji video editor, po vokaciji filmofil. Filmska kritika je proizvod znanja i zanimanja. Refleksije o umjetnosti pokretnih slika iz jedne malo drugačije perspektive.