Projekat ”MOJA prva PRILIKA”


Projekat „MOJA prva PRILIKA“ se sprovodi u sklopu programa „Okvir za realizaciju Ciljeva održivog razvoja kao temelj za održiv i inkluzivan rast u Bosni i Hercegovini (SDG2BiH)“ kojeg finansira Vlada Švedske i implementira UNDP u partnerstvu sa UNICEF-om i UNWOMEN u BiH, uz koordinaciju Kancelarije rezidentne koordinatorice UN-a. Ukupna vrijednost didaktičkog materijala koji je dostavljen u tri institucije na području Bijeljine iznosi 25.731,81 KM.

U prostorijama O.Š. „Vuk Stefanović Karadžić“ Bijeljina izvršena je primopredaja didaktičkih sredstava za unapređenje nastavnog procesa za djecu sa poteškoćama, u okviru projekta „MOJA prva PRILIKA“. Didaktički materijal je takođe dodijeljen O.Š. „Meša Selimović“ Janja i Dnevnom centru za djecu sa poteškoćama u okviru Centra za socijalni rad Bijeljina. Kako kaže Ankica Todorović, šef Odsjeka za Ler i EI, navedene tri ustanove u svom djelovanju imaju najveći broj djece sa poteškoćama u razvoju, te su iz tog razloga izabrani kao ključni korisnici ovog projekta.

Na ovaj način želimo da u svim našim školama unaprijedimo proces inkluzije, sa fokusom na dvije škole koje imaju najveći broj djece sa poteškoćama u razvoju kao što su O.Š. ”Vuk Karadžić” i O.Š. ”Meša Selimović” u Janji. Imaćemo i radionice sa roditeljima sa djecom sa i bez poteškoća u razvoju, inkluzivno igralište koje se upravo postavlja u dvorištu O.Š. ”Meša Selimović”. Nastavljamo sa jednim setom aktivnosti. Želimo da u suštini zaokružimo podršku koju možemo da pružimo, u saradnji sa stručnjacima, sa defektolozima, psiholozima i pedagozima. Uz učešće Gradske uprave, projekat finansira vlada Švedske i radi se o projektu ciljevi održivog razvoja i unapređenje života u zajednicama. Kroz taj projekat koji se radi zajedno sa UNDP-om, UN Women i UNICEF-om, u ovom slučaju kao prvim partnerom

Kroz nabavku didaktičkih sredstava dodatno se kreira ambijent u školama i Centru, koji podstiče poštovanje različitosti, ali i stvara inkluzivni ambijent za kvalitetno obavljanje nastave. Okolina se doživljava kroz sedam osjetnih čula i zato je važno da učionice i kabineti imaju elemente za kontrolisanu i ciljanu stimulaciju čula. Didaktička sredstva ostaju dostupna djeci i zajednici i nakon završetka projekta, pružajući kontinuiranu korist kaže Jelena Tešić, logoped i nastavnik u posebnom odjeljenju O.Š. “Vuk Karadžić”.

Zbog deficita nastavnih udžbenika, mi smo prinuđeni da se oslanjamo na didaktička sredstva i da biramo što više nastavnih metoda u podučavanju djece sa poteškoćama u razvoju. Upravo zbog toga, mi moramo da imamo što više nastavnih sredstava kako bi izvukli maksimum od djece. Takođe, naša škola zajedno sa upravom i pedagoško-psihološkom službom ima sluha za ovu populaciju i oni kada god su u mogućnosti oni nam izađu u susret i nabavljaju didaktičku opremu, ali ovolika didaktička oprema još nije stigla u našu školu i mi se zaista zahvaljujemo svima koji su učestvovali u donaciji ove opreme koja će zaista koristiti djeci

Nevena Rankić, rukovodlac službe Dnevnog centra za djecu sa smetnjama u razvoju, navodi da su veoma zahvalni na međusektorskoj saradnji, odnosno na donaciji didaktičkog materijala koje će se upotrijebiti u senzornoj sobi.

Mnoga djeca sa poteškoćama u razvoju imaju upravo poremećaje u senzornoj integraciji koje uključuju i djecu iz poremećaja autističnog spektra, cerebralnu paralizu, intelektualne ometenosti, motoričke teškoće i slično, te je neophodan rad u senzornoj sobi. Sigurni smo da će naša senzorna soba sa ovim materijalima moći adekvatno da odgovori na sve potrebe djece u našoj lokalnoj zajednici. Senzornom sobom mi omogućavamo njima jedno sigurno okruženje za dodatno učenje i razvoj, a isto tako djelovanjem kroz svee čulne sisteme omogućavamo i samokontrolu i samoregulaciju djece i time im obezbjeđujemo bolje uslove za učenje, a i poboljšavamo njihov kvalitet života

Osnovni cilj Projekta „MOJA prva PRILIKA“ je stvaranje inkluzivnog okruženja kroz uspostavljanje multisektorske saradnje i jačanje profesionalnih kapaciteta stručnih radnika kako bi se podržala raznolikost i jednakost u obrazovanju.