Primjer dobre prakse u školi u Banjoj Luci


U obrazovanju u BiH na svim nivoima je veliki problem nedostatak praktične nastave. U Banjoj Luci u poljoprivrednoj školi odlučili su dokazati da nije sve tako crno. Oni imaju priliku da prerađuju povrće od kojeg poslije pripremaju sokove.

Zanimljiv koncept praktične nastave zastupljen je u poljoprivrednoj školi u Banjoj Luci. Učenici su oduševljeni praktičnom nastavom i primamljivija im je od teoretske. Nevena Selanović jedna je od učenica Poljoprivredne škole koja uživa u ovakvom načinu nastave:

„Mi praktičnu nastavu obavljamo u našoj školi u radionici. Proizvode dobijamo iz plastenika škole koji rade poljoprivredni tehničari odakle dobijamo npr. krastavce, papriku, paradajz i razne proizvode. Praktičnu nastavu imamo od prvog razreda kada se obavlja u učionici a kasnije u radionici.“

Učenici dobiju priliku kroz praktičnu nastavu osjetiti čari posla. Kroz praksu osjećaju se korisno jer proizvode stvaraju vlastitim rukama, kaže Nevena.

„Naš zadatak je da se potrudimo da što bolje i ljepše napravimo proizvode. Najčešće radimo sokove, naprimjer od jabuke ili miješane sokove od jabuka ili kruška i jabuka, mrkve i cvekle. Čitav razred radi, podijeljeni smo u dvije grupe. Jedna grupa je ujutro, jedna poslijepodne. Profesor je s nama i trudi se da nam bude zanimljivo i dobro. Meni je lakše na praksi, dođe mi kao odmor i druženje a obavimo veliki dio posla, nauči se mnogo.“

Koliko je važna praktična nastava iz profesorskog ugla nastoji približiti profesor praktične nastave u Poljoprivrednoj školi, Nemanja Jelić.

„Od prvog razreda učenike upoznajemo sa nekim stvarima kao što je zaštita na radu. Uvodimo ih u radionice, pokazujemo i neke opasnosti koje bi se mogle desiti kao priprema za radno mjesto. Nedostaje prakse ali mi imamo sreće što su to manje-više konkretna zanimanja koja se mogu provesti u djelo. Uprava ima sluha za nas profesore koje ukazuju na to šta treba da se kupi i imamo sreće s tim.“

Praktična nastava ove škole zanimljiva je svim učenicima a sama po sebi već dovoljno specifična. Ipak, imaju velike planove pa im nije dovoljno. U budućnosti će širiti asortiman prakse, ističe profesor Jelić.

„Praktična nastava se u našoj školi odvija dugi niz godina. Dosta toga se uložilo i u različite radionice. Osim ove radionice za preradu voća i povrća imamo i siranu, pekaru i mlin. U planu je izrada male mini školske pivare i mesnice. Imamo dosta planova.“

Ono što je posebna specifičnost, svi gotovi proizvodi iz ove škole dostupni su za prodaju.