Plavi telefon pruža podršku i u vrijeme pandemije


Znate li da skoro svako 3 dijete bude izloženo ismijavanju, izrugivanju i nasilju putem interneta i da takve poruke mogu da bole jednako kao i one stvarno izgovorene? Zbog toga su djeca često prestrašena, tužna, potištena i osjećaju da su sama. Plavi telefon je tu za svu djecu putem besplatnog broja 080 05 03 05 ili opcije “Chat savjetovanje”, na sajtu www.plavitelefon.ba

U toku 2020. godine, 5800 puta zazvonio je Plavi telefon, anonimna i besplatna linija za djecu i mlade. Plavi telefon mjesečno primi oko 500 poziva. Problemi u porodici, fizičko zlostavljanje, maltertiranje, problemi sa učenjem, samo su neki od problemana koji se mladi i djeca najčešće žale, rekao je to direktor Udruženja Nova Generacija, Saša Risojević.

“Najčešći razlog zbog kojeg nas djeca pozivaju jeste vršnjačko nasilje i problemi u porodici, a djeca često zovu i zbog tema kao što su seksualno i reproduktivno zdravlje, emocionalna pismenost i slično. Česta tema je također i tugovanje kod djece.”

OP: Ono što se pokazalo kao vaš dobar korak je uvođenje chat linije, je li tako?

“Jeste, mi smo od 1. decembra 2020. godine, uveli mogućnost za djecu da nam se jave putem chat-a, na stranici našeg Plavog telefona, gdje djeca anonimno i u potpunoj povjerljivosti mogu da se dopisuju sa savjetnicima na Plavom telefonu. Ovaj korak smo preduzeli iz prostog razloga jer smo tokom pandemije, imali nagli pad poziva od strane djece. Procijenili smo da djeca zbog toga što su djeca više vremena nego inače provodila u kući, nisu bila u školi, nisu imala dovoljno privatnog prostora, gdje bi mogla otvoreno da razgovaraju o temama koje su njima važne. Procijenili smo da je djeci potreban novi kanal komunikacije, pa smo zbog toga pokrenuli chat savjetovanje. U posljednjih mjesec i po dana, oko sedamdesetero djece nam se obratilo za podršku. Razlozi obraćanja u isti kao i putem telefona, nasilje u porodici, vršnjačko nasilje, seksualno i reproduktivno zdravlje. Međutim, često nam se javljaju djeca zbog nasilja na internetu, tj. cyber bullyinga. Plavi telefon, odnosno chat savjetovanje, upravo i omogućava da ukoliko djeca pretrpe neke neprijatnosti na internetu mogu na vrlo jednostavan način da nam pošalju fotografije, screenshot-ove, linkove sa sadržajima kojima su izloženi, a onda mi, u saradnji sa ministarstvom unutrašnjih poslova, sa centrom za socijalni rad, pomažemo djeci da ukoliko žele, prijave to nasilje.”

OP: Vi ste svoju uslugu proširili i za odrasle?

“Od 13. marta 2020. godine, kako je pandemija koronavirusa došla i u Bosnu i Hercegovinu, odnosno kada je postalo jasno da će to postati jedan ozbiljan problem i kod nas, te da bi ljudi mogli imati poteškoće u funkcionisanju, mi smo svoje resurse, odnosno Plavi telefon, stavili na raspolaganje i za odrasle. Svi koji su imali bilo kakve poteškoće da se prilagode na aktuelnu situaciju, mogli da nas pozivaju kako bi se posavjetovali sa našim savjetnicima. Tada su najčešće teme razgovora bile strah, anksioznost, čak i depresija. Nakon nekog vremena unutar porodica je došlo do povećanja broja konflikata, pa su se nakon nekih mjesec dana pojavili pozivi koji su se upravo toga ticali. Ljudi su nas zvali da kažu kako imaju problema u funkcionisanju prodice, da ne znaju kako da se postave u određenim situacijama, gdje im je bila potrebna podrška naših savjetnika.”

OP: Radnim danom, 09-17 sati je radno vrijeme Plavog telefona. Da li je to isto vrijeme kada je dostupna chat opcija?

“Da, chat savjetovanje je dostupno u isto vrijeme. Međutim, ukoliko dijete ili odrasli korisnik želi da nam piše, oni to mogu uraditi u bilo koje vrijeme iako mi nismo online u tom trenutku. Nama će svakako stići notifikacije i poruke, a mi možemo naknadno da im odgovorimo.”

Plavi telefon možete dobiti na broj 0800 50 305.