Kod Boška Jovičića u učionici se priča o detektivima i bandi matematičara. Jovičić je tek zakoračio u život nastavnika, a iza njega je već i prva nagrada i to za najinovativnijeg učitelja u BiH za 2019. godinu.

„Kreativnost zahtijeva hrabrost, a ne da se držiš sigurnosti. Jer ukoliko čovjek želi izići iz okvira i pokrenuti neke promjene, kreativnost i dobre ideje su garancija uspjeha“. Ove riječi upućene su Bošku Jovičiću, nastavniku razredne nastave prilikom uručivanja nagrade za najinovativnijeg učitelja za 2019. godinu.

Nagrade je dodijelio Centar za obrazovne inicijative Step by Step iz Sarajeva. Ovo je već četvrta godina kako se nagrađuju najbolji nastavnici i stručni saradnici, a ovogodišnji broj pristigih prijava bio je 169. Među nominiranim nastavnicima i učiteljima u različitim kategorijama našla su se čak četiri brčanska prosvjetna radnika. Nagrađenom Bošku Jovičiću je ovo prvi put da se prijavio na konkurs za inovativne nastavnike Centra za obrazovne inicijative. Sve što mu je trebalo je ispuniti obrazac i imati vjere u svoje metode rada u učionici. Ipak, Boško nije bio pretjerano optimističan po pitanju nagrade:

Osjećam se veoma iznenađeno. Nisam se nadao tome. Došao sam ovdje da vidim kako izgleda organizacija, kako i na koji način se uopšte i bira dati predstavnik u datoj kategoriji. I prijatno sam iznenađen. Šta se meni posebno dopada, to su projekti mojih kolega koji su bili fantastični, pogotovo neki projekti za koje u životu nisam čuo da se uopšte mogu izvoditi niti da se izvode negdje u gradovima.

Prema riječima najinovativnijeg nastavnika, on je ranije bio svjestan da među nastavnicima ima marljivih ljudi i koji cijene ne samo svoju profesiju, nego cijene to što oni stvaraju mozgove budućnosti:

Nažalost imate naravno i sa druge strane nekog ko ne daje sebe toliko i onda vam bude žao, ali ovakva manifestacija vam daje znak da ste na dobrom putu i da ste nešto dobro uradili.

Uspjeh u nekoj profesiji ne dolazi uvijek planirano, pa u Boškovom slučaju, ni profesija kojom se bavi nije bila planirana.

Slučajnost, nisam to htio… (smijeh)…Htio sam da budem slavan… (smijeh)… Imao sam bend. Ja sam se uvijek nalazio u tom nekom svijetu umjetnosti: muzika, film. Više nego ovo. Međutim ovo je jedna od rijetkih profesija gdje možeš sve to spojiti u jedno.

Jovičić dodaje da mnogo ljudi doživljava nastavnike kao „hodajuće dnevnike” koji upisuju djecu, prenosi im neku lekciju i da se na tome sve završava, što, prema njegovom mišljenju, uopšte nije tačno.

Toliko stvari možeš kombinovati sa svim tim da to bude jedan veliki vir u kom se djeca mogu i sama da pronađu i gdje djeci zaista možeš da ponudiš više.

Projekt na osnovu kojeg je dobio nagradu, objašnjava Jovičić, bio je povezan sa kreativnošću na radu i za domaću zadaću. Jovičić je zadaće oblikovao kao sezone serija kako bi se približio učenicima. U tim zamišljenim sezonama djeca su pratila avanture Detektiva Ogija.

Gdje on na neki način pokušava da ono što smo mi radili na časovima, dakle ne sad matematika, srpski, muzičko, na taj način, nego da zaista spojim sve te predmete u jedno. U jednu veliku kuhinju i da na taj način napravim taj nastavni listić.

Ovo je samo dio od onoga što Jovičić radi u svojoj učionici, a saznali smo još i da je autor dva priručnika: za jezike i književnost, i za životne vještine i stavove. Boško napominje da se ipak ne radi o službenim udžbenicima, ali da priručnici svakako mogu poslužiti kao pomoćni nastavni materijal.

Uvijek se veselimo kada radimo priloge o mladim i uspješnim ljudima iz Brčkog. Bošku Jovičiću čestitamo na uspjehu sa željom da iz njegove učionice izađe još mnogo novih generacija kreativaca koji će mijenjati život u Bosni i Hercegovini, svakako na bolje!