Udruženje “Centar za integrativnu inkluziju Roma i Romkinja Otaharin” iz Bijeljine, organizovalo je događaj-predstavljanje priručnika na temu “Prevencija vršnjačkog nasilja i diskriminacije u školama”… 

Priručnik „Prevencija vršnjačkog nasilja i diskriminacije u školama” je izrađen uz saglasnost i podršku Ministarstva prosvjete i kulture Republike Srpske, te Republičkog pedagoškog zavoda Republike Srpske, a njegova realizacija je finansijski omogućena uz pomoć organizacije Caritas Švicarska. Polazeći od toga da su prevencija, otkrivanje i suzbijanje diskriminacije i nasilja među djecom i mladima pitanja od opšteg društvenog značaja, od suštinske je važnosti pravovremeno i adekvatno djelovanje vaspitno-obrazovnih institucija u slučajevima pojave diskriminacije i nasilja. Osim toga, ključno je osigurati potrebnu podršku i pomoć u svim situacijama u kojima je dijete izloženo nekom obliku diskriminacije ili vršnjačkog nasilja kaže Dragan Jokanović iz „Otaharina“. 

Od prošle godine, od septembra, smo krenuli u realizaciju, jer je potreba velika. U školama se konstantno događaju incidenti, nasilja, posebno nas interesuje nasilje nad manjinskom populacijom, nad romskom djecom, tako da i Priučnik sadrži uputstva i o prevenciji nasilja i diskriminacije. Zaista smo ponosni na saradnju koju smo stvarili sa Republičkim pedagoškim zavodom i sa Ministarstvom prosvjetne kulture Republike Srpske i ovim putem želim njima posebno se zahvaliti. Na ovoj prezentaciji Priručnika učestvuju predstavnici iz naših škola, sa naše regije iz Bijeljine. Imamo oko 35 učesnika i predstavićemo im šta je to što sam prilučnik pruža i šta mogu da dobiju korištenjem ovog priručnika u njihovom svakodnevnom radu. Ja se zaista nadam da će to biti koristan alat za sve nastavnike, pedagoge u školama i same i direktore škola da malo podignu senzibilnost na nasilje na diskriminaciju I da na taj način pošalju poruku da su škole i mjesta gdje se vrši obrazovanje mjesta sa nultom stopom tolerancije na diskriminaciju i nasilje.” 

Primjenom priručnika „Prevencija vršnjačkog nasilja i diskriminacije u školama“ očekuje se unapređenje rada nastavnog osoblja i uprave predškolskih ustanova i škola širom Republike Srpske. Posebno je stavljen akcenat na prevenciju vršnjačkog nasilja i diskriminacije, kao i na bolje razumijevanje tih pojmova, te načina i oblika njihovog nastanka ističe Dragana Petrović, programski radnik Udruženja „Otaharin“. 

“Navedeni Priručnik nastao je u okviru projekta „Integralni pristup ka socijalnoj inkluziji“ koji je finansiran od strane Karitasa u Švajcarske, a upravo ga implementira naše Udruženje. Kao što sam spomenula, započeli smo izradu ovog Priručnika u septembru prošle godine i upravo predstavljam rezultat našeg truda i rada. Na predstavljanju Priručnika pozvani su svi predstavnici osnovnih škola, kao i srednjih škola predškolskih ustanova, ali i institucije koji direktno imaju vezu sa obrazovnim sisteom, odnosno uključeni su u podršku djeci u obrazovnom sistemu. Imaće priliku da se upoznaju sa ključnim temama koje su obrađene u ovom Priročniku, ali, naravno, ujedno i sa tehnikama i načinima borbe protiv ovih negativnih pojava, odnosno diskriminacije i vršnjačnog nasilja, koje je, nažalost, svjesni smo i svjedoci smo da je prisutno i dalje u nekim osnovnim školama i generalno u obrazovnom sistemu.” 

Tokom događaja prisutni su imali priliku da se upoznaju s ključnim temama obrađenim u priručniku, kao i sa primjenom različitih tehnika i pristupa u radu u cilju prepoznavaja svih oblika diskriminacije i vršnjačkog nasilja te efikasnog odgovora na ove negativne pojave. 


Danka Zakić

Završila prvi i drugi stepen Ekonomskog fakulteta u rodnoj Bijeljini, a sticajem okolnosti kao master ekonomije počela da radi kao novinar i, sa skoro 30 godina, shvatila da je to nešto u čemu se pronalazi – rad na terenu i sa ljudima, a ne osam sati druženja sa ciframa. Bivši odbojkaš, ljubitelj pisane riječi i izražavanja unutrašnjih osjećaja i misli kroz pisanje, a istovremeno zaljubljenik u muziku i fotografiju. Obzirom na ljubav prema novinarskom poslu i fotografiji, rad bez radnog vremena je nešto što ne može da padne teško, jer je potrebno u svakom momentu pronaći nešto što drži pažnju i pruža relaksaciju i zadovoljstvo u poslu.