U vrijeme pandemije, digitalni udžbenici postaju stvarnost


U novoj školskoj godini učenici će imati novi, interaktivniji vid nastave. Digitalni udžbenici do sada su bili nezamisliva stvar, ali od nove školske godine oni postaju stvarnost. Tako je pandemija korona virusa ipak na neke stvari uticala pozitivno – prije svega na obrazovanje jer je pokrenut proces digitalizacije.

O digitalizaciji obrazovanja se proteklih godina mnogo pričalo, predlagalo, ali se ništa konkretno nije poduzimalo. I onda je došla pandemija korona virusa. Online nastava je bila nužnost zbog restriktivnih mjera – svi nastavnici, nastavnice i učenici morali su se prilagoditi novim okolnostima. Sve je to, ističu iz ministarstva obrazovanja, prošlo mnogo bolje od očekivanog. Sada je red na nove korake. Naime, izdavačke kuće pripremaju digitalne udžbenike, kako kaže Sevlid Hurtić, direktor izdavačke kuće NAM Tuzla.

”Vi ćete tu imati interaktivnost. Recimo zvučni signal slovo A, odmah se pojavi auto itd. Naravno bez roditelja nema ništa, ali će to umnogome olakšati. Roditelji ne moraju biti kreativni, imat će tu stvari koje će im pomoći. Za više razrede tu su i interaktivni filmovi, 3D animacije i naravno sve to zavisi od njihove zanimacije.”

Pred njima je dug proces i obiman posao koji izdavačke kuće mogu raditi narednih deset godina. Cilj izdavačkih kuća je da svih 100 odobrenih knjiga završe u narednih pet godina. Do septembra će biti dostupno oko 15 knjiga za sve osnovce.

”Mi sada naše postojeće udžbenike ubacujemo u platformu i sve interaktivne stvari, animacije, filmove itd. sve stvari koje će djetetu koristiti i oni će preko lozinke ući i učiti naravno uz tradicionalno učenje.”

Digitalne prezentacije spremne su za nekoliko predmeta: za udžbenike bosanskog jezika, muzičke kulture, historije i matematike.

”U Zakonu se mora odrediti šta je digitalni udžbenik i šta je platforma. Mora se zakon na kantonalnom i federalnom nivou uvesti. Mora se navesti i odrediti da je digitalnu udžbenik nešto što dijete može interaktivno učestvovati sa roditeljima i nastavnicima na platformi.”

Ovaj vid učenja neće biti obavezan. U školama u Tuzlanskom kantonu koristit će se po jedan udžbenik za svaki predmet, što je novina od ove školske godine. Ovakvi koraci u obrazovanju uslijedili su tokom pandemije korona virusa. Sve to, ističu iz ministarstva obrazovanja, pokazuje kako kvalitetan kadar radi u školama, ali i kako je snalaženje u novim okolnostima, odlika našeg društva.