U Mostaru implementacija projekta TABLA


Projekat TABLA koji finansira USAID, a provodi organizacija Save the Children, pokreće značajne promjene u radu nastavnika i cijele škole. Da bi se ove promjene realizovale neophodno je obezbijediti stimulativnu radnu sredinu, kroz koju bi nastavnici imali podršku, što bi pozitivno uticalo na kreativnost, motivaciju i predanost nastavnika u primjeni STEAM/4C pristupa u nastavi. Projekat je implementiran i u Mostaru.

Uključivanje nastavnika/ca u projektne aktivnosti je vrlo važan dio bilo kojeg projekta u kojem se žele implementirati inovacije i promjene u obrazovne sisteme i rad škola. U IV osnovnoj školi je realizovan replikacioni trening za nastavnike/ce i profesore/ice Srednje elektrotehničke i IV osnovne. Jedna od voditeljica replikacionih treninga je i nastavnica IV osnovne škole Belma Selimotić.

„Nastavnica sam tehničke kulture i informatike u IV osnovnoj školi Mostar. Moja škola je učestvovala u projektu općeg obrazovanja u BiH, TABLA BiH. Donator je američka agencija za međunarodni razvoj, a implementator Save the Children. Partneri u projektnoj cjelini 2 su Ministarstvo odgoja i obrazovanja Sarajevo te Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK te Zavod Republike Slovenije za školstvo. Ciljana područja su Kanton Sarajevo, Hercegovačko-neretvanski kanton, te Republika Srpska. Projekat općeg obrazovanja TABLA BiH koristi inovativan pristup u svrhu povećanja efikasnosti obrazovnog sistema u BiH kako bi se unaprijedili ishod učenja kod učenika ali i osnažili obrazovni profesionalci u primjeni elemenata kao sto su steam i 4 k. Projektna cjelina 2 obuhvata stručno usavršavanje nastavnika u radu.“

Održana je 16-dnevna obuka za nastavnike koji su stekli zvanje master edukatori mentori za STEAM/4C. Cilj i zadatak je da oni to znanje prenesu svojim kolegama. HNK obuhvata 22 TABLA model osnovne i srednje škole. Selimotić ističe i važnost ovakve obuke.

„Mi smo govorili o značaju STEAM-a u obrazovanju o zajedničkoj jezgri nastavnih planova i programa, formativnom praćenju učenju kroz istraživanje, razvoju 4C kompetencija koje su vrlo bitne za savremenog učenika kao što su kritičko mišljenje, komunikacija, kolaboracija, kreativnost, zatim u pedagoškom, psihološkom, didaktičkom i metodičkom obrazovanju nastavnika, te ekonomiji koja je zasnovana na znanju.“

Amer Zagorčić, profesor Srednje elektrotehničke škole, također je bio jedan od voditelja replikacionih treninga.

„Projekat TABLA je projekat koji traje 2 godine. U prvoj godini USAID I Save the Children su školama donirali različitu opremu od laptopa, pametnih tabla, različitih nastavnih pomagala i u toku te prve godine je rađena obuka nastavnika iz škola koje su učesnici projekta. Rađena je STEAM obuka kako bi svoje kolege mogle edukovati o načinu izvođenja STEAM nastave i značaju STEAM nastave. STEAM nastava je praksa u razvijenim zemljama gdje se od učenika očekuje još veći angažman u nastavi.“

STEAM nastava je budućnost u obrazovanju. Tako učenici dobivaju bolje znanje, mnogo su aktivniji u nastavi a lakše savladavaju gradivo. Razvijaju vještine temeljem učenja na konkretnim životnim primjerima.