Studij turizma na Sveučilištu u Mostaru nedavno je organizovao radionicu s travel blogerom Robertom Dacešinom. Maturanti iz Hercegovine, studenti, kao i ljubitelji turizma i marketinga imali su priliku čuti iskustvo ovog mladog i uspješnog svjetskog putnika, ali i digitalnog marketara, poliglotu i teniskog suca.
Razvoj online publike u sadašnjem vremenu postao je trend. Imperativ je da se pratiteljima na društvenim mrežama ponudi određena vrijednost ali i da se nastupi iskreno prema konzumentima kako bi bili zapaženi i shvaćeni iskreno. “RIO priče s putovanja” putopisni su projekat travel blogera Roberta Dacešina. Cilj projekta je, kaže on za OP, pomoći svima koji žele putovati jeftino ali i prenijeti mišljenja u vezi sa turizmom i putovanjima. Na pitanje šta je u stvari travel bloger, Robert odgovara:
“To je osoba koja putuje svijetom, stvara kontent, stvara sadržaj na temu putovanja i edukuje ljude o kulturama, narodima, jer je sve digitalizovano u proteklih 5 – 10 godina. Ja putujem već 10 godina, obišao sam 75 zemalja, napisao četiri knjige. Najviše me prepoznaju po bh. destinacijama o kojima sam pisao.
Obišao je 75 zemalja, ali naglasak daje na promociju Bosne i Hercegovine pa je tako njegov autorski rad – film “Zašto Bosna i Hercegovina može biti broj 1 destinacija na svijetu?” proglašen najboljim na Japan World’s Tourism Film Festivalu.
„ Prije 2-3 mjeseca sam dobio nagradu na prestižnom film festivalu u Japanu u konkurenciji od 1.542 zemlje gdje smo radili video zašto BiH može biti br. 1 turistička destinacija na svijetu. Pored puta na egzotične destinacije glavni cilj je da predstavim ljudima da nije nužno da putuju na Maldive već da mogu dobre stvari naći i kod nas.“
Na radionici je govorio o svojim iskustvima i davao savjete za one koji se odluče obaviti ovakvim i sličnim poslovima. Nada se da će što više mladih dobiti priliku da radi fleksibilno i da ne budu vezani za kancelarije.
„Ja se bavim digitalnim marketingom već 7-8 godina. Uvijek sam maštao da imam fleksibilno vrijeme da radim iz drugih zemalja. Godine 2018. sam sa dva prijatelja napravio kurs informatike koji radi i dan-danas. Manje-više, kad god sam na putu radim digitalno određene stvari jer kako je korona i sve je digitalizovanije nego što je bilo. Ja sam za to da ljudi rade ovako a ne standardno i da bukvalno svaki mlad čovjek ili bilo ko ko poželi da putuje svijetom i ima bilo kakav skill. Ja sam imao sreću da sam istrajao u tome bez obzira na sve probleme i poteškoće.“
Poslao je i snažnu poruku mladima da budu hrabri, slijede svoje snove, vjeruju ljudima i ohrabre se na određene poteze, ali i da više cijene domaće destinacije. U posljednje dvije godine bez obzira na pandemiju uspio je obići 20 zemalja.
„Meni je glavni cilj da pomognem ljudima da putuju jeftino, odnosno da ne moraju da imaju mnogo novca da putuju negdje. Prije svega, ljudi ne treba da se boje treba da vjeruju ljudima. Kada živimo u BiH, puno slušamo o predrasudama o drugim narodima. U 85 zemalja nikad mi se nije ništa desilo pa da kažem narod je neki loš. Kad čovjek ode sam i vidi koliko su ljudi dobri otvori im dušu shvatit će ce koliko je svijet lijep.“
Radionica je pomogla mladima da shvate da mogu ljubav prema putovanjima pretvoriti u ozbiljan posao. Mladima Mostara želimo puno sreće i uspjeha šta god odabrali kao zanimanje za svoju budućnost.