Mladi i mediji u BiH: Prepoznati sličnosti i učiti iz različitosti


U organizaciji Regionalnog ureda za saradnju mladih (RYCO) i Deutsche Wellea, u Sarajevu je organizovana diskusija o temi ”Različitost u Bosni i Hercegovini – mladi i mediji”. Više od 25 mladih ljudi s Univerziteta u Sarajevu i Sveučilišta u Mostaru imalo je priliku čuti nešto više o temi društvenih i ličnih identiteta te načinu doprinosa procesu upoznavanja i predstavljanja drugih i drugačijih, posebno u medijima.

U multikulturalnom društvu, kakvo je Bosna i Hercegovina, nužno je osigurati pristup medijskim platformama koje omogućuju dijalog pripadnicima različitih skupina, zaključak je diskusije koju su vodili Adelheid Feilcke, Deutsche Welle direktorica programa za Evropu, Ines Bulajić iz RYCO-a, Maida Muminović, izvršna direktorica Mediacentra Sarajevo, Lejla Turčilo s Fakulteta političkih nauka i Hajde! mentorica te Vedran Prodić, urednik Omladinskog programa BH radija 1.

Prisutne su bile i Sandra Čule, voditeljica RYCO ureda u BiH i Aida Sofić Salihbegović iz DW, dok je Gerda Meuer, programska direktorica Deutsche Wellea predstavila jedinstveni koncept Diversity odjela ove medijske kuće. Prezentovani su podaci studija s lokalnog i regionalnog nivoa gdje se posebna pažnja posvetila načinu na koji se medijski sadržaji prilagođavaju publici mladih ljudi i značaju koji regionalni omladinski programi imaju u kreiranju kredibilnih i zanimljivih priča koje promoviraju različite skupine i perspektive. Diskusiju su moderirali Zorana Tovilović iz Instituta za razvoj mladih KULT i Azem Kurtić iz Balkan Boostera.

Raznovrstan sadržaj je izrazito bitan da bi mediji ostali relevantni za publiku. Omogućiti da oni koji često nemaju priiku da ih se čuje, pošalju svoje poruke je preduvjet za borbu protiv društvene distance koja razdvaja različite skupine. Moramo osigurati da različite grupacije budu prisutne u medijima, a to ne znači nužno da one moraju govoriti samo iz perspektive skupine kojoj pripadaju, već treba da im omogućimo da pronađu odgovarajući alat i kanal da govore o svim onim temama koje bi ih mogle zanimati. To možemo učiniti kroz kontinuiranu saradnju, kakvu i imamo s RYCO” istakla je Adelheid Feilcke.

Ines Bulajić iz RYCO-a dodaje: “Saradnja koju RYCO i Deutsche Welle imaju na projektu Balkan Booster primjer je uspješne sinergije i regionalnog povezivanja mladih novinara i novinarki koji predstavljaju budućnost odgovornog izvještavanja i kritičkog razmišljanja na Zapadnom Balkanu. Kroz Hajde platformu, ovu saradnju planiramo i produbiti i time proširiti doseg priča koje mladi kreiraju te povećati broj onih koji će te sadržaje imati priliku da vide i čuju. Potaknuti kritičko promišljanje mogućnosti djelovanja u zajednicama regije, s utjecajem na razvoj politika za mlade, uz prioritetni rad na izgradnji mira i pomirenju, ostaje naš cilj.