U Republici Srpskoj počela je kampanja „Čitajmo zajedno“, tokom koje će u školama biti organizovane brojne aktivnosti, a sve sa ciljem popularizacije književnosti i kulture čitanja.
Kampanja „Čitajmo zajedno“ ove godine se realizuje pod sloganom „Da ne ostanemo bez riječi“. Ovo je peta po redu kampanja koju sprovodi Ministarstvo prosvjete i kulture Republike Srpske, u okviru koje će se desiti „Dani čitanja“ u svim školama, koji imaju za cilj popularizaciju književnosti, razvoj kulture čitanja, te stvaranje čitalačke publike, kaže za OP Natalija Trivić, ministrica prosvjete i kulture Republike Srpske.
„Zvanično počinjemo sa „Danima čitanja“ 19. novembra, kada će biti organizovana čitanja sa našom čitalačkom publikom. To ćemo realizovati kroz obrazovni sistem, ali i kroz biblioteke i druge institucije, a sve sa ciljem da promovišemo čitanje i čitalačku kulturu. Želimo u kampanju uključiti što više naših građana.”
Zainteresovani će se moći uključiti u kampanju putem novih medija, i na taj način pomoći kampanji „Čitajmo zajedno“ u ostvarivanju svoje misije. Ministarstvo prosvjete i kulture najavljuje podršku inicijativi osnivanja Udruženja prevodilaca Republike Srpske kao i iniciranje izrade književne nagrade koju će dodjeljivati Klub književnika. Ministarstvo najavljuje i otkup knjiga.
„Ministarstvo će od naredne godine početi otkup knjiga sa većim budžetskim fondom. On će iznositi 70 000 KM, a Ministarstvo će dio od ovih sredstava izdvojiti preko Udruženja bibliotekara, jer oni najbolje znaju koje su potrebe biblioteke.“
Puno je poteškoća sa kojima se književnici susreću, kako u izdavaštvu tako i u promociji. Književnici su upoznali Ministarstvo sa svojim problemima koji bi se trebali postepeno rješavati. Ministarstvo je napravilo značajan korak, a to je uključivanje savremenih književnika u kampanju „Čitajmo zajedno“, kazala je jedna od ambasadorica kampanje, književnica Milanka Blagojević.
„Drago mi je što je Ministarstvo prepoznalo potrebu promovisanja savremenih stvaralaca i što se kreće od najmlađih uzrasta. Bitno je da se djeca u školama upoznaju sa savremenim stvaraocima, te da se na taj način afirmiše čitanje“.
Ambasador ovogodišnje kampanje je i književnik Milan Rakulj, koji će biti i domaćin druženja sa učenicima i učenicama. Direktor izdavačke kuće „Imprimatur“, književnik i prevodilac Boris Maksimović, ističe da je pozitivna stvar što se brzo prešlo sa opštih utisaka na rješavanja problema, jer je bitno dugoročno i kontinuirano ulagati u književnost.
„Jedan pametan čovjek je rekao da tradicija nije obožavanje pepela, nego održavanje vatre. Zbog toga je bitno stalno naglašavati koliko je bitna savremena književnost. To što neko sada stvara ovdje ne znači da to neće biti poznato za sto ili više godina“.
Ministarstvo najavljuje podršku i značajnim programima koji će unaprijediti izdavaštvo, te poticati autore na stvaranje novih dijela.