Bračni par Jelena i Bojan Tripković, zajednički su odlučili da rade na kompjuterskoj animaciji za pjesmu “My wildest dream” švedske grupe Smash in the pieces i tako pokazali šta je to što oni rade i šta mogu da pruže tržištu.
U današnje vrijeme, često se pominju start-upovi i podrška ovakvim preduzećima ili kompanijama. Teško je uopšte objasniti šta predstavlja start-up, a pritom ne reći da su to sve novoosnovane kompanije koje razvijaju svoj biznis za tržište. Start-up kompanija je stvorena sa namjerom da istraži repetitivne i skalabilne poslovne modele. Međutim, nije svaka novootvorena kompanija, kako kažu, start-up, jer je to specifičan podskup novootvorenih preduzeća sa posebnim pravilima. Prosto rečeno, startup je novoosnovano ili nedavno osnovano preduzeće sa globalnim ambicijama i potencijalom. Jelena i Bojan Tripković, odlučili su se da poslovnu ideju kompjuterskih animacija pretvore u biznis. Jelena je arhitekta i svoje znanje je upotrijebila kako bi vremenom postala prisutnija na inostranom tržištu, odnosno u inostranstvu pokazala šta je to što ona umije.
“Klijent obično pošalje neki projektni zadatak kojim opiše šta on želi da postigne sa renderima, da li neko određenu atmosferu, da li šta želi sve da se nalazi na tom renderu. Zavisi od toga šta on prezentuje, šta prodaje i onda od toga, u zavisnosti od njegovih zahtjeva, kreiram svoj proces rada, prema tome prilagođavam svoj proces rada. Krećem, najčešće, od njegovih skica ili podloga, arhitektonskih podloga. Model je objekat ili predmet, onda ga teksturišem i pravim određeno osvjetljenje, ambijent u kome se ono nalazi, način upotrebe i na takav način nastaje finalna slika, odnosno render.”
Cilj start-upa je kroz dobro utvrđene procese povećati vrijednost kompanije i izložiti ga svjetskom tržištu. Jelena je zajedno sa suprugom Bojanom radila kompjutersku animaciju za pjesmu “My wildest dream” švedske alternativne rok i metal grupe Smash in the pieces, gdje je pokazala šta je to čime se ona bavi i šta može da pruži svojim potencijalnim klijentima. Za svoj rad, Jelena je već dobila priznanja, odnosno nagrade.
“Dobila sam 2017. godine nagradu za najbolji komadni dizajn namještaja u organizaciji ‘Interfoba’. To je bio internacionalni konkurs i osvojila sam drugo mjesto. Takođe sam u srednjoj školi napisala i koordinirala projekat ‘Život u bojama’. Taj projekat je proglašen jednim od 15 najboljih projekata od njemačke fondacije ‘Schüler helfen leben’.”
Sve je počelo na platformi za oglašavanje na internetu, jer je Jelena pristalica ideje da se svijet može osvajati radom u svojoj kući. Jelenin talenat je već prepoznat u stručnim krugovima i o njenom radu se među svjetskim klijentima već odavno priča. Ono što joj predstavlja posebno zadovoljstvo je da je njen prvi klijent i sadašnji klijent i da su zajedničkim projektom prepoznati među najpoznatijim svjetskim brendovima, a sada i predloženi, odnosno ušli u finale za nagradu za održivost u Njemačkoj čije rezultate čekaju.
“Moj prvi klijent je i sadašnji klijent i jako je zadovoljan. Sa njim sam prošle godine nominovana za njemačku nagradu za održivost. Moj render je pomogao njegovom proizvodu da sklopi ugovore sa firmama kao što su Mercedes, Adidas, Nike i druge velike kompanije. Taj proizvod je prepoznala njemačka organizacija koja je predložila i rendere i njegov proizvod za nagradu za održivost i ušli smo u finale. Trenutno se čekaju rezultati.”
Jelena predstavlja primjer kako upornost uz dobre ideje i predan rad može da donese mnogo mladim ljudima i da ih “lansira” na svjetsko tržište, a njihovu biznis ideju i kompaniju učini svjetski poznatom.