Predstavnici osam medija iz regiona Zapadnog Balkana kojima su ciljna publika mladi, sastali su se posljednjeg junskog vikenda u Šapcu kako bi na praktičnim primjerima, idejama i sugestijama razmotrili šanse i prednosti zajedničke saradnje, odnosno stvaranje mogućnosti koje se otvaraju osnivanjem mreže omladinskih medija u regionu pod nazivom Young Media Network.
U skladu sa Memorandumom o razumijevanju, koji su većina učesnica Laba potpisale krajem prošle godine, fokus Laba bile su teme kao što su međusobna saradnja i razmjena medijskog sadržaja, zagovaranje pred državnim organima, zajedničko nastupanje pred donatorima i zajedničke marketinške mogućnosti.
Za svaku od ovih oblasti definisani su glavni ciljevi, adrese koje su nadležne za realizaciju, načini ostvarivanja, i na kraju očekivani feedback u određenom periodu.
Osnaživanje postojećih kapaciteta i podsticanje stvaranja novih medija i kvlitetnijeg sadržaja, osnovna je vodilja Young Media Laba, kome su prisustvovale dvije medijske kuće iz Sjeverne Makedonije – Goce Media iz Štipa i Radio MOF iz Skoplja, Omladinski program BHRT-a i Karike iz BiH, O radio iz Novog Sada, Youth Vibes iz Niša, Omladinske novine Clik Clik Boom iz Novog Sada, Izazov plus/Portal Krug iz Kraljeva i Glas mladih /Glas Podrinja iz Šapca.
Prvi koraci obuhvataju izradu statuta i pravilnika, međusobnu komunikaciju i usaglašavanje pravnih propisa između medijskih kuća i zemalja, osnivačku skupštinu a potom i registraciju.
Young Media Network bi u punom kapacitetu trebalo da profunkcioniše krajem godine, a svrha svega je da mladi novinari svojim aktivnostima žele da brišu granice, povezuju mlade ljude iz regiona, zalažu se za promociju medijskih sadržaja za mlade, širenje medijske pismenosti, profesionalno i istinito informisanje.