Start up ekipa iz Mostara koja stoji iza imena Imicron, ima ideju da pokrene procese digitalizacije u školstvu a radila je i na formiranju zanimljivog edukativnog sadržaja.

Obrazovanje treba reformu; današnji planovi i programi ne prate potrebe naše djece – su samo neke od rečenica koje imamo priliku čuti u prolazu. Ako ne sudjelujemo u takvim razgovorima, onda ih slušamo sa strane ne čineći ništa da bismo situaciju mijenjali. No, aktivan dio građanstva čini sve kako bi se promjene začele od najnižih instanci.
Start up ekipa iz Mostara koja stoji iza imena Imicron, ima ideju da pokrene procese digitalizacije u školstvu a radila je i na formiranju zanimljivog edukativnog sadržaja.

Profesor, programer i nekoliko developera te projekt menadžerica hrabro kroče u iščekivanju svih izazova koji su pred njima.

Ove godine smo u potrazi za partnerima koji bi nam pomogli ostvariti naše ideje. Pomoću naših igrica možemo odrađivati razna natjecanja na vrlo jednostavan način, puno jednostavniji od onog koji se danas primjenjuje. Najveća prepreka na koju nailazimo je otpor prema digitalizaciji u školi. Radimo tako da se trudimo u potpunosti zaobići Ministarstvo i krenuti direktno od škola, nastojimo pridobiti nastavnike kroz razne dodatne sazdržaje kako bismo ih polako mogli početi testirati a da bi oni shvatili i vidjeli sve prednosti koje sami učenici imaju. Naprimjer, činjenica je da učenik koji dođe na dodatnu nastavu, na kraju ima najbolje rezultate,

objašnjava Martina Zucić, članica ovog start up-a.

Ivo Pejdo, profesor matematike, uvidjevši pozitivne utjecaje vlastitih programa, igara i učilica na svoje učenike, odlučio je pokušati prevazići sve postojeće probleme u današnjem školstvu te se uhvatiti u koštac s kolektivnim nepovjerenjem prema svakoj ideji koja još nije ugledala svjetlo dana.

Profesor Pejdo je prilagodio sadržaj igrica temama kojima podučava djecu. To je jako zanimljivo, ali postoji veliki problem u cijelom nastavnom programu. Razgovarali smo sa nastavnicima informatike koji su nam govorili o problemima koje bi iz temelja trebalo rješavati, npr. neke stvari se uče iz informatike iako se još nisu učile iz matematike,

dodaje Martina.

Martina je svjesna podrške koju im je pružio SPARK a koja se ogleda u mentorstvu i resursima koje im nude na raspolaganje. S druge strane, kao netko tko je netom završio visokoobrazovni proces, Martina vidi kako je taj proces nije pripremio za svijet poduzetništva i za sve ono što on donosi sa sobom:

Na birokraciju naše države me ništa ne može pripremiti, to je zaista veliki šok koji doživljavaju svi start up-i koji dođu u situaciju da registriraju firmu.

Iako obrazovni sustav nema veze sa realnim svijetom, kako kaže i sama Martina, ne postoji činjenica koja će dokazati kako isti ne iznjedri kreativne, sposobne i znanjem opremljene mlade ljude koji će učiniti sve kako bi procese stjecanja znanja olakšali dolazećim generacijama. Jedna od njih je i Martina koja zajedno sa svojim timom teži ka onom obrazovnom procesu koju će biti otvoren za nove i korisne promjene, a i one koje se tiču same digitalizacije.


Darko Marić