Sve značajniji prostor za razvoj mladih u Bosni i Hercegovini postaje neformalno obrazovanje. Ovo se posebno ističe kada su u pitanju društvena pravda, kritičko razmišljanje i kreativno izražavanja. LDA Mostar već godinama radi s mladima kroz projekte te im na taj način nudi prostor da rastu, uče, povezuju se i djeluju u svojim zajednicama. Jedan od tih projekata je Pirouette, faza 2. Ovaj projekat aktivno doprinosi razvoju vještina i angažmana mladih na lokalnom i međunarodnom nivou.

Druga faza projekta Pirouette na prvo mjesto stavlja korištenje različitih oblika performansa, kao inovativne metode neformalnog obrazovanja. Cilj je podstaći socijalnu i građansku angažovanost mladih u kontekstu globalne edukacije, kaze koordinatorica projekata u LDA Mostar Merima Becirović.

LDA Mostar već dugo radi s mladima s ciljem da ih osnaži i uključi u društvene procese kroz razne inicijative. Trenutno radimo na projektu “Piruette”, što je top projekat koji kroz umjetnost i metode neformalnog obrazovanja mladima pomaže da razmišljaju kritički i bave se društvenim temama. U sklopu tog projekta organizovali smo međunarodnu obuku o temi globalnog obrazovanja. Na treningu je učestvovalo 24 mladih iz više europskih zemalja, a našu zemlju predstavljalo je 4 mladih.

Tesnim Karišik Spahić jedna je od učesnica na aktivnostima LDA Mostar, tačnije projekta Pirouette faza 2. Za OP kaže da joj je ovo jedno od najdragocjenijih iskustava do sada.

Obuka u okviru Piruette 2 bila je iskustvo koje pomiče iz svakodnevice. Bila je to prilika da se povežem s mladima iz regije i Europe te da razgovaramo o klimatskim promjenama i društvenoj nepravdi. Bilo je zanimljivo vidjeti kako različiti performansi mogu postati alat za promjenu. Kroz ovu radionicu sam se zaista pronašla – shvatila sam da moja kreativnost ima smisla i da nisam sama u svom umjetničkom izrazu.

Tesnim ističe kako je najvažnije što je naučila jeste kako na pravi način koristiti umjetnost za ostvarenje zajedničkih ciljeva. Posebno se osvrnula na nedostatak informacijaza mlade u ruralnim sredinama.

Naučila sam kako koristiti umjetnost, ne samo da govorimo o problemima, nego da ih zajedno proživimo kroz umjetničke metode. Stekla sam vještine facilitacije i sada s više sigurnosti vodim radionice i dijaloge s mladima o zajedničkim temama koje nas dotiču u našim zajednicama. Posebno mi je značajno što to mogu primijeniti kroz fotoprojekte i umjetničke instalacije na teme poput društvene nevidljivosti i ženskih prava.

Mislim da u BiH postoji više prilika nego što mislimo, ali informacije često ne dopru do svih – posebno mladih iz ruralnih sredina koji ni ne znaju da ovakvi projekti postoje. Kada im se ponudi podrška i prostor, ti mladi pokažu najbolji angažman. Važno je da gradimo mostove – između organizacija i mladih, te između potencijala i stvarnih prilika.

Ljetni odmori počinju, što ce u LDA Mostar iskoristiti za pripremu jesenjih aktivnosti, ali koordinatorica Bećirović kaže da oni i u ovim vrućim mjesecima nastavljaju vrijedno da rade.

U narednom periodu, u okviru projekta Piruette 2, planiramo niz lokalnih aktivnosti koje će se realizirati u naredne dvije godine. Prva u nizu je dvodnevni trening, s fokusom na prenošenje znanja koje su učesnici stekli na međunarodnom treningu u Srbiji. Nastavljamo i s aktivnostima u sklopu još jednog projekta – virtualne razmjene za mlade Balkana, koja okuplja omladinske radnike i mlade kroz radionice. Planirane su još tri razmjene na teme: interkulturalni dijalog, izgradnja mira i medijska pismenost. Ovo je idealna prilika da mladi uče kroz digitalne alate i upoznaju vršnjake iz drugih zemalja.

Iskustva iz projekta Piruette 2 pokazuju koliko je važno mladima pružiti prostor, podršku i pristup znanju koje se ne nalazi u udžbenicima. Kroz radionice, razmjene i umjetnički izraz, mladi razvijaju kritičko mišljenje, samopouzdanje i osjećaj pripadnosti svojoj zajednici. Neformalno obrazovanje postaje ključni alat za stvaranje društvenih promjena, a upravo su ovakvi projekti dokaz da mladi nisu samo budućnost – već aktivni graditelji sadašnjosti