Ko su najinovativniji nastavnici u Bosni i Hercegovini? Kakva je budućnost obrazovanja u Bosni i Hercegovini? Kako nastavnik može osvojiti vrtoglavih milion dolara? Saznajemo to iz priče o Nagradi za inovativne nastavnike.

Četvrtu godinu zaredom Udruženje građana Centar za obrazovne inicijative Step by Step organizuje dodjelu Nagrada za inovativne nastavnike na državnom nivou. Nagrade i priznanja se dodjeljuju u pet kategorija: Odgajatelji/ce u predškolskom odgoju i obrazovanju, Učitelji/ce razredne nastave u osnovnim školama, Predmetni nastavnici/ce u osnovnim školama, Predmetni nastavnici/ce u srednjim školama i Stručni saradnici/ce na svim nivoima odgoja i obrazovanja. Udruženje je ove godine postalo partner Svjetske nagrade za nastavnike (Global Teacher Prize), a glavna nagrada je čak jedan milion dolara.

Izvršna direktorica Centra za obrazovne inicijative Step by Step, Radmila Rangelov Jusović podsjeća da su nagrade za inovativne nastavnike dio kampanje koja traje već šest godina pod nazivom ”Nastavnici u važni”, a kojoj je cilj promovirati promjenu u obrazovnom sistemu u BiH i osnažiti nastavnike da utiču na razvoj i unapređenje statusa nastavničke profesije. O značaju nagrade govori Radmila Rangelov Jusović:

“Pokretanje nagrade jeste jedna vrsta poticaja i inspiracije nastavnicima, ali je ona istovremeno jedan pokušaj da se i na vani ispričaju priče o tome da postoje negdje neki tihi nevidljivi ljudi koji čuda prave u našim učionicama svakog dana, a koje mi dovoljno niti podržavamo niti prepoznajemo. I ovo je način da se prepozna, način da se ti dobri ljudi povežu u jednu zajednicu i način da onda ustvari nastave inspirisati jedni druge, učiti jedni druge, od drugih, i osnaživati se da rade svoj posao.”

Tradicionalno, pobjednici iz prethodne godine biraju najinovativnije nastavnike za narednu godinu. A na ceremoniji dodjele istaknuto je da je nagrada dosada iznjedrila preko 800 ideja koje žive već u učionicama Bosne i Hercegovine. Zadatak da odabere najinovativnijeg učitelja ili učiteljicu imala je i prošlogodišnja pobjednica Azra Vrević, nastavnica razredne nastave:

Mogu reći da smo zaista imali težak zadatak i veliki izazov – od 169 pristiglih praksi, trebalo je sve to analizirati, čitati i odabrati, ustvari, one koji su zaista najinovativniji. Moram da se osvrnem na to da se nastavnici zaista trude da nastavni proces učine mladima zanimljivim i dobrim. Pa je tu bilo izvrsnih praksi, aplikacija – od toga kako nastavni proces učiniti interesantnim i zanimljivima: od raznoraznih aplikacija, kvizova, ideja korištenja interneta, YouTube-a, snimanja filmova, zaista svega.

Vrević dodaje da možemo biti ponosni što živimo u Bosni i Hercegovini zbog  broja kvalitetnih pristiglih prijava. Također, osvrnuvši se na nedavno objavljenje rezultate PISA testa, Vrević je dala optimističnu prognozu za budućnost.

Nominirani nastavnici dolaze iz svih generacija, a nama su naravno, posebno zanimljivi bili mladi stručnjaci. Jedan od njih je i Boško Jovičić iz Brčkog, profesor razredne nastave i ovogodišnji pobjednik u kategoriji učitelja:

“Osjećam se veoma iznenađeno. Nisam se nadao tome. Došao sam ovdje da vidim kako izgleda organizacija, kako, na koji način se uopšte i bira dati predstavnik u datoj kategoriji. I prijatno sam iznenađen.”

Jovičić dodaje da mu se posebno dopadaju ideje njegovih kolega za koje nikada ranije čuo niti je znao da se uopšte izvode u Bosni i Hercegovini.

Osim uspješnih nastavničkih praksi tokom svečane ceremonije predstavljen je i učenički projekat naziva Sobičak, koji nam približava Nenad Lučić, učenik 4. razreda Opšte gimnazije u Foči:

“Sobičak je ustvari multifunkcionalna prostorija u školama. Radili smo zajedno sa osnovnom školom, tako da je to ustvari pet gradova po jedna osnovna i srednja škola. I svi su radili taj svoj sobičak. To je bila jedna odlična prilika da učenici ustvari razviju taj neki osjećaj odgovornosti, da uče, da rade neke stvari, da iskoriste, da ustvari u praksi primijene ono što uče na svojoj nastavi u tome nam je pomogao Step by Step i VAVO Arhitektonska firma.”

“Sobičak”, projekat učenika iz Foče

Broj učenika koji je farbao, čistio i obavljao manje građevinske radove u školama je variaro od škole do škole, a Lučić ističe da se u jednoj školi akciji pridružilo čak 70 učenika:

“Prije smo tjerali ljude da dolaze u školu, sad svi hoće da dođu zato što imaju mjesto, mislim, naravno kad pobjegnu s časa tamo niko ne ide. To je jedno mjesto gdje svi mogu doći i odmoriti se.”

Lučić ističe da je Sobičak posebno od pomoći učenicima koji putuju u školi iz udaljenih mjesta.

Rezutati PISA testova nekima su nagovijestile pesimitičnu budućnost naše prosvjete, ali kada se sagledaju sve uspješne prakse bh nastavnika okupljene oko Nagrade za inovativnijeg nastavnika i uspješne inicijative učenika, vidimo da ipak, nije sve baš tako crno.