Obrazovni proces se nalazi u sukobu s digitalnim zamahom. No, postoje i one dimenzije digitalizacije koje možemo iskoristi na optimalan način. Ideja nije nedostajalo jednoj nastavnici srednje škole u Mostaru koja je tako likovnu umjetnost odlučila približiti mladim ljudima kroz pošast društvenih mreža.

Biserne naušnice nizozemske Mona Lize nećete naći kao giveaway kroz Instagram šeranje i tagiranje, niti ćete heštegom Can you change susresti postojanost pamćenja Salvadora Dalija na nekom od storija. No, itekako je vjerovatno da ćete zahtjev za praćenjem dobiti od Claude Monet-a.
I dok se pitate Kako? preispitujući reinkarnacijske sile, odgovor leži u nestandardnom pristupu podučavanju nastavnice Povijesti likovne umjetnosti Ane Mikulić iz Mostara koja je odlučila slikarska djela približiti svojim učenicima kroz njima prihvatljiv kanal – društvenu mrežu.
Odabravši više od 50 slikara i dodijelivši ih učenicima Srednje škole likovnih umjetnosti Gabrijela Jurkića, ova Mostarka je imala namjeru obraditi onaj dio suvremene umjetnosti koji nažalost plan i program ne može obuhvatiti.

Za sada projekt traje neka dva tjedna i prva sam ja oduševljena idejama koje su učenici dobili i načinima na koje oni vode te profile, a vidim i po njihovim pratiteljima da to funkcionira i da broj pratitelja raste svakodnevno. Oni su također oduševljeni i uvijek u hodniku možete da čujete kako međusobno komentiraju “Sviđa mi se tvoj umjetnik” i slično, tako da sam osobno jako zadovoljna kako projekt funkcionira,

kaže Ana.
Ova mlada nastavnica i sama je primijetila da obrazovanje nije u skladu sa tehnologijom, nego je još na snazi stari sistem koji vrlo često rezultira time da učenicima informacije koje čuju u školi i nauče za ocjenu ne ostaju dugotrajno.
Referati i prezentacije nisu polučili željene rezultate pa ni kroz zabavnu komponentu predavanja. No, boraveći i sama na Instagramu, uočila je mnoge profile koji su popularizirali umjetnička djela i njihove autore. Suvremena umjetnost može jako puno ponuditi mladim ljudima. Nažalost, nedostaje im puno informacija i kreativnog pristupa onih koji su dio formalnog obrazovanja.
Iako likovna umjetnost ne uživa respektabilnu popularnost među mladima, učenici ove srednje škole su sa zadovoljstvom prihvatili da budu dio ovog projekta.

Ovaj projekt je jedan zanimljiv i kreativan način kako da educiramo svoje vršnjake preko društvenih mreža. Prednosti su to što ljudi koji uglavnom beskorisno provode mnogo vremena na internetu, ovako mogu doprijeti do novih dimenzija umjetnosti,

kaže Ana Soldo iz Čitluka, učenica drugog razreda ove škola. Ana u umjetnosti najviše voli apstrakciju jer kroz nju umjetnici iznose svoje osjećaje na drugačiji, neuobičajen način, a i ona sama je zahvaljujući svojoj srednjoj školi zavoljela likovnu umjetnost.
Njena kolegica Magdalena Mitar iz Posušja je odlučila promijeniti životnu sredinu kako bi mogla pohađati Likovnu školu u Mostaru. Svjesna da će joj obrazovni proces dati onoliko koliko od njega bude tražila, s oduševljenjem je prihvatila ideju korištenja društvenih mreža u svrhu popularizacije umjetnosti:

Ovaj projekat mi se jako dopada jer učenici kroz njega uče o umjetnicima, a kroz taj proces potiču i druge ljude da prošire svoje vidike o umjetnosti. Profili su napravljeni o najpoznatijim umjetnicima svih vrsta likovne umjetnosti: kipara, slikara, grafičara, arhitekata.

Umjetnost oplemenjuje i to je dokazana tvrdnja; možda nas neće nužno učiniti boljim osobama, ali zasigurno hoće kvalitetnijim pojedincima koji šire vlastite vidike. Predstavnici Srednje škole Gabrijela Jurkića su dokazali da nisu slučajnim uzorkom birali ono što tek mogu postati – dostojni ambasadori likovne umjetnosti.
Ako volite umjetnost i u umjetnike, zapratite stranice ovih učenika-učitelja!


Darko Marić