Četvrti Pop Up festival okupio je uspješne lokalne, regionalne i internacionalne umjetnike, dizajnere, ilustratore te kreativne pojedince iz BiH i regiona kako bi studenti Akademije likovne umjetnosti mogli da uče nove stvari na nov način.

 

POP-UP festival u organizaciji studenata Likovne akademije Univerziteta u Sarajevu još od 2012. godine okuplja lokalne, regionalne i internacionalne umjetnike, dizajnere, ilustratore te kreativne pojedince, kao i studente Akademije likovne umjetnosti kako bi omogućio studentima i mladim dizajnerima da od najboljih uče upravo kroz priče njihovih karijera i radova. Ovogodišnji, četvrti po redu, Pop Up festival je i ovoga puta ispunio očekivanja posjetilaca okupivši goste i predavače iz raznih sfera kreativne industrije.

 

Koncept koristan studentima umjetničkih akademija

Sam festival se sastoji od nekoliko vrsta programa. Počeli smo sa otvaranjem izložbe gostiju predavača, Pecha Kuchu – koncept po kojem mladi umjetnici imaju priliku da kroz 20 slajdova predstave svoj rad, zatim predavanja tri puta dnevno i radionice na kojima će studenti imaju priliku da surađuju sa gostima.

To sve meni lično kao studentu jako puno znači. Prvenstveno sama organizacija mi je posebna jer mi pruža da steknem neke nove vještine, a i samo to da ljudi dolaze i pričaju nam o onome što nas interesuje, a o čemu nismo upoznati, za sve nas je značajno

– kaže Eldin Herić, student četvrte godine Akademije likovnih umjetnosti na Odsjeku za grafički dizajn i jedan od organizatora ovog festivala.

 

Afirmisani grafički dizajneri podijelili iskustva sa studentima

Slavimir Stojanović, jedan od najuspješnijih srbijanskih grafičkih dizajnera sa brojnim internacionalnim uspjesima, vrlo kvalitetnim radovima i zanimljivom činjenicom da ga je od upisa fakulteta do stjecanja diplome dijelilo 30 godine, iskoristio je predavanje da u Sarajevu predstavi svoje radove ali i sve ono što studente čeka kasnije u poslovnom svijetu:

 

Najveći izazov je shvatiti šta klijentu zapravo treba, ne šta on želi nego šta mu stvarno treba iz vaše stručne perspektive. On će da shvati da ste mu iz najbolje namere nešto ponudili, a ne da biste sebe uveličali. Samo su tri stvari koje volim da kažem mladim ljudima i kojih treba da se drže a to su: strast, potpuna posvećenost i iskrenost.

 

Posebnu pažnju na predavanjima Stojanović je posvetio umjetničkom izričaju i brojnim načinima na koja se unutarnja osjećanja, stavovi i kreativnost mogu ispoljiti na uspješan način, kao i o ključu uspjeha ne samo grafičkog dizajna već i u drugim zanimanjima.

 

Ian Anderson, jedan od osnivača i kreativni direktor Designers Republic, jednog od najpoznatijih i najcjenjenijih britanskih studija grafičkog dizajna, također je podijelio svoja iskustva i radove sa studentima i drugim posjetiocima Pop Up festivala:

 

Kreativni proces na početku je nauka, rješavanje problema. Najvažnije je u prvoj fazi razumjeti klijenta i projekat – šta žele postići i koji su im ciljevi. Sa druge strane još je važnije razumjeti ciljnu grupu i odgonetnuti kome se obraćamo i na koji način je to najbolje uraditi. To je zapravo filter kroz koji morate proći kako biste došli do druge faze, a to je kreativni rad. Na taj način se u dizajnu rješavaju problemi, a inspiracija sama proizilazi iz problema. Neki ljudi vole rješavati ukrštenice i Sudoku, ja volim rješavati probleme za klijente i to kreativnošću. Ne mislim da postoji vrijeme kada umjetnik prestaje sa radom, razvojem i učenjem. Kada me neko pita koji mi omiljeni projekat, uvijek odgovorim da je to onaj sljedeći. Najvrednija stav koju neka kreativna osoba ima su opcije i mogućnosti da jedan problem riješi na bezbroj načina, kao i ideje i sve nove stvari stvari koje viđamo svakodnevno.

Trodnevni program koji je uključivao predavanja u Art kinu Kriterion i radionice na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, omogućio je svim pojedincima zainteresovanim za dizajn novi i zanimljiv pristup ovoj vizuelnoj umjetnosti.

 


Hamza Agić