IT GIRLS inicijativa je pokrenuta prije dvije i pol godine kada su zaposlenice tri agencije Ujedinjenih nacija u Bosni i Hercegovini (UN WOMEN, UNICEF i UNDP) došle na ideju da pokrenu projekat koji bi radio na poboljšanju učešća djevojaka u učenju STEM oblasti, odnosno poboljšanju učešća žena u IT sektoru.

Ideja je nastala na takmičenju koje su agencije Ujedinjenih nacija u BiH organizovale za svoje uposlenike ispod trideset godina. Šest pobjednica ovog takmičenja, nagradu u iznosu od 5 000 $, uložile su u održavanje treninga za djevojčice i djevojke, širom Bosne i Hercegovine.

IT GIRLS danas djeluju u cijeloj zemlji; kroz treninge i online takmičenja, nastoje animirati tu populaciju i zainteresirati ih za STEM nauke.

 

Inspirativne priče

Dokaz da su super žene u svom naumu uspjele, inspirativne su priče mladih ljudi, od kojih posebno mjesto zauzima priča sedmanaestogodišnje Lejle Omerović i njenog tima

IT GIRLS inicijativi Lejla se priključila preko online takmičenja „Techno mašta“. Zajedno sa timom kojeg čine Ines Madžak, Selma Kovačević i Ajdin Ahmetović kreirala je digitalno rješenje za pametno učenje. Ovo rješenje donijelo im je pobjedu na takmičenju ali i uticalo na pokretanje lavine niza uspješnih događaja koji su nakon toga uslijedili. Dobili su podršku od IT GIRLS inicijative da nastave razvijati aplikaciju, a bilo im je 16-17 godina kada su objavili svoju prvu aplikaciju na Google Play Store. Nakon nekoliko verzija uspjeli su doći do konačne, koja je od jula ove godine, dostupna na Google Play Store-u za android uređaje.

 

Digitalno rješenje za pametno učenje

STEM fun je mobilna aplikacija, kreirana za djecu i za tinjedžere. Osim toga, mogu da se priključe profesori, različiti stručnjaci i stručnjaci iz STEM oblasti i kreiraju „učionice“, čije će baze podataka biti dostupne učenicima iz cijelog svijeta. Jednostavnim pristupom bazi podataka, učenici mogu započeti sa izučavanjem STEM nauka.

Sedam dana nakon objavljivanja, aplikacija STEM fun stigla je na četvrto mjesto po polarnosti na Google Play Store, u kategoriji Edukativne igrice.

 

Pitali smo Lejlu kakvo je tog dana bilo raspoloženje u njenom timu.

To je za nas bio poseban dan kada smo shvatili da je sve ono što smo mi postigli, na čemu smo radili, u šta smo uložili svoje vrijeme i za šta smo dali sve od sebe, došlo do izražaja.

 

Plan ovog tima da aplikaciju prezentuje dalje, u cilju da ona postane postane jedno originalno rješenje gdje će svi moći da nešto nauče.

 

Online po znanje koje u školi ne možete dobiti

Učiti se može brzo, ako nas nešto zanima, tvrdi Lejla vlastitog iskustva:

Programiranje sam počela da učim prije nekih godinu i pol dana kroz različite kurseve, naravno kroz IT GIRLS inicijativu, a i samostalno online učenje. Ja kažem, ja sam „self-taught” programer i učim, onako sama da bi postigla ono što naši vršnjaci ne mogu da dobiju u školama.

 

Lejla Omerović pridružila se i inicijativi IT girls u podsticanju djevojčica ali i dječaka, da se bave programiranjem i učenju STEM oblasti. Jedan od njihovih ciljeva je i izmjena kurikuluma u osnovnim školama, koji bi se prema njenom, i mišljenju  “super žena”, mogao učiniti modernijim i zanimljivijim za mlađu populaciju.

Ja sam tog mišljenja da svi mogu da nauče da programiraju i da zapravo kroz naše škole svi trebaju da počnu da uče programiranje. Isto kao što se podrazumjeva da učimo engleski jezik, tako se treba podrazumjevati u budućnosti da učimo i programiranje i informacione tehnologije jer ne postoji taj posao u svijetu koji u budućnosti neće zahtijevati poznavanje informacionih tehnologija i toga smo svi svjesni.

– kaže Lejla i zaključuje, porukom svojim vršnjakinjama:

Svim mojim vršnjakinjama želim da poručim to da programiranje nije samo za dječake i da nije rezervisano samo za muški spol, to jeste da mi imamo mogućnosti i sposobnosti. Bitna je samo volja, želja i cilj koji imamo. Kada imamo neku ideju treba da je realizujemo, da jednostavno nađemo rješenje i da tako nastavimo da nešto učimo i da jednostavno počnemo da radimo u IT sektoru.

 

Stručnjaci kažu da je potrebno uložiti otprilike nekih 2000 sati da bi neka osoba postala programerka ili programer. Savjetujemo da započnete sa download-om STEM fun aplikacije na Google Play Store posjetite stranicu IT girls, Facebook page ili youtube kanalJer, bitno je započeti!