Film “Shazam” definitivno nije pravo rješenje brojnih kreativnih problema s kojma se studio DC suočava, ali barem nije dio problema.

2013. godine, premijerom filma “Čovjek od čelika” započinje faza takozvanog “proširenog univerzuma” filmskog i stripovskog studija DC Comics. Faza se pojavila kao odgovor na megapopularni univerzum konkurentskog studija Marvel koji sa svojim tematski i vremenski povezanim superherojskim filmovima već više od decenije hara svjetskim kino dvoranama. Marvelovi junaci su glavni razlog zbog čega su superheroji trenutno najtraženija hollywoodska roba. S druge strane, DC je bio daleko manje uspješan. Nastojeći da se prvenstveno stilski udalji od svog konkurenta, studio je namjeravao priče graditi na mračnoj atmosferi svog najpopularnijeg proizvoda koji je prethodio gradnji univerzuma.
Riječ je o trilogiji o Vitezu tame redatelja Christophera Nolana. Međutim, pokazat će se da “Čovjek od čelika” kao i svi naslovi koji će uslijediti, nemaju kreativnu kvalitetu Nolanovih djela a skoro nijedan čak ni finansijsku uspješnost. “Batman protiv Supermana”, “Liga pravde”, “Odred samoubica”, redom su bili naslovi u potpunosti sasječeni od strane kritičara, a i promašaji na kino blagajnama. Tek sa ostvarenjima “Wonder Woman” i “Aquaman” donekle su uspjeli povratiti barem popularnost kod publike. Ta dva djela bila su naznaka nade da će se možda DC s vremenom možda ipak izvući iz krize stvorene praktično u samom začetku. Njihov novi film “Shazam!” potvrđuje da se brojni fanovi ovog stripovskog giganta ipak imaju čemu radovati u budućnosti, ali i izvlači zaključak da su čelnici DC-ja konačno uvidjeli svoje fundamentalne greške. Umjesto što su se užurbano trudili graditi franšizu u kratkom periodu, bilo je daleko bolje najprije graditi zanimljive likove i njihove priče.

Radnja filma
U Filadelfiji, 14-godišnji napušteni dječak Billy Batson izaziva brojne glavobolje službama za brigu o djeci svojim konstantnim bježanjem od udomitelja i neprestanom potragom za pravom majkom. Nova obitelj kojoj je dodijeljen na sve načine nastoji uvjeriti Billyja da je bitan dio porodice ali on i dalje odbija zbližavanje. Jedina osoba s kojom se djelomično sprijatelji je Freddy Freeman, dječak s poteškoćama u hodanju i veliki fan superherojskih stripova. Nakon što priskoči u pomoć Fredyju tokom sukoba sa školskim nasilnicima, Billy se iznenada zatekne u drugoj dimenziji, svijetu kojim vlada čarobnjak Shazam. Shazam mu saopćava da je odabran kao njegov nasljednik u borbi protiv zlih sila. Sada obdaren sposobnošću da se transformira u odraslog superheroja jednostavno izgovarajući ime Shazam, Billy zajedno sa Freddyjem počinje znatiželjno istraživati svoje moći. Tokom istraživanja saznaje da ima i velikog neprijatelja, doktora Sivanu koji kontrolira čudovišta iz druge dimenzije poznata pod imenom Sedam smrtnih grijeha.

“Shazam” Davida F. Sandberga, redatelja do sada poznatog isključivo po horor filmovima, teško da se može smatrati sjajnim ostvarenjem, ali je definitivno korak u pravom smjeru. U kontekstu DC-jeve aktuelne povezane franšize, ovaj sedmi po redu naslov, svakako je najsvježije i najprijatnije iznenađenje. “Shazam” kojeg su kreirali strip autori Bill Parker i C.C. Beck još davne 1939. godine, u svom novom filmskom uprizorenju tek se jednim dijelom može smatrati superherojskim filmom. Možda je prvenstveno tinejdžerska komedija i to stilski najsličnija onim iz 80-ih godina, još konkretnije komedijama tada mlađahnog Tom Hanksa.
“Shazam” svakako nije prvi superherojski film čiji je glavni protagonist opterećen napuštenošću, ali ono što izdvaja Sandbergovo djelo je nastojanje da se poveže sa mlađom publikom progovarajući o brojnim kompleksnim pitanjima. To čini istovremeno bez snishodljivosti, ali i bez pretjeranog pojednostavljivanja.

“Shazamu” nedostaje mračne, turobne i sive atmosfere i osjećaja ozbiljnosti, dakle svih onih elemenata koji su skoro doslovno uništavale nastojanja DC Comicsa da parira Marvelu u filmskoj industriji. Umjesto toga, pred nama je djelo neopterećeno velikim ambicijama i uvjerljiva zabava za cijelu obitelj. “Shazam” definitivno nije pravo rješenje brojnih kreativnih problema s kojma se DC suočava ali barem nije dio problema.


Mario Radišić
Mario Radišić, autor filmskog žurnala Blitz Screen. Dio omladinskog programa BH radija 1 od njegovog početka 2008. godine, najprije uz emisiju Cinema Express, a zatim Blitz Screen. Po profesiji video editor, po vokaciji filmofil. Filmska kritika je proizvod znanja i zanimanja. Refleksije o umjetnosti pokretnih slika iz jedne malo drugačije perspektive.