Film “Bohemian Rhapsody” osvojio je 4 Oscara, a njegova najsvjetlija tačka je glumac Rami Malek.

Produkcija filma “Bohemian Rhapsody” od početka se suočavala s mnogobrojnim problemima. Projekt je prvobitno trebao realizirati glumac i komičar Sacha Baron Cohen u kojemu bi i tumačio lik pjevača banda Queen, Freddieja Mercuryja. Međutim, nakon nekoliko godina priprema i pretprodukcije, Cohen odustaje jer, kako je izjavio, članovi banda nisu željeli da se u filmu spominju kontroverzniji aspekti Freddiejeva života. Projekt preuzima redatelj Bryan Singer, najpoznatiji po serijalu X-Men i kultnom filmu “Privedite osumnjičene”. Međutim, ni epizoda sa Singerom neće najbolje završiti. Svega 2 sedmice prije završetka snimanja, Singer je otpušten zbog navodnih sukoba s ekipom filma, ali i zbog sve brojnijih optužbi na redateljev račun zbog seksualnog zlostavljanja. Tako da završetak snimanja filma i postprodukciju odrađuje glumac i redatelj Dexter Fletcher. Uzevši sve u obzir, nimalo ne iznenađuje da je “Bohemian Rhapsody” u konačnici ispalo neujednačeno i razočaravajuće ostvarenje. Međutim, i to nije spriječilo film da osvoji 4 Oscara, uključujući sasvim zasluženu nagradu glumcu Rami Maleku za najbolju glavnu mušku ulogu. Također, Singerov film se može pohvaliti i činjenicom da je postao drugi najgledaniji muzički biografski film svih vremena.

Radnja filma

 

1970. godine u Londonu u manjem studentskom klubu nastupa band “Smile”. Nakon koncerta, bubnjaru Rogeru Tayloru i gitaristi Brianu Mayu pjevač “Smile-a” izjavljuje da želi napustiti band u potrazi za kakvom boljom prilikom. Međutim, koncertom je zadivljen mladi student dizajna, porijeklom iz Zanzibara, Farrokh Bulsara. Farrokhu je životna ambicija da postane frontman rock banda i pored velikog neslaganja svojih tradicionalnih roditelja. Na parkingu iza koncertne dvorane on Mayu i Tayloru demonstrira svoje glasovne sposobnosti. Članovi banda su impresionirani. Triju se uskoro pridružuje basista John Deacon, Farrokh mijenja svoje ime u Freddie Mercury, bandu daje novi naziv Queen, a ono što slijedi je rock’n’roll istorija.

Brian May i Roger Taylor su potpisani kao kreativni i muzički konsultanti filma “Bohemian Rhapsody”. Vjerovatno upravo tu prvenstveno leži odgovor na pitanje zbog čega je Singerov film toliko umjeren, oprezan i suzdržan u svom pristupu. Također, scenarist filma Anthony McCarten poznat je po radu na filmovima poput “Najmračnijeg sata” ili “Teorije svega” koji su također igrali na sigurno. “Bohemian Rhapsody” pati od istih problema velikog broja biografskih filmova, naročito muzičkih – površnosti i pojednostavljivanja. Najbolji biografski filmovi služili su se nečijom prošlošću kao sredstvom i temeljem za veću priču, o ljudima, njihovom okružju i određenom trenutku u vremenu. “Bohemian Rhapsody” je film kojeg takve stvari ne interesiraju. On se zadovoljava standardnom hollywoodskom storijom o usponu, padu i ponovnom usponu. Ništa manje i definitivno ništa više od toga. Nastup Queena 1985. godine na Live Aidu – vrhunac filma, a vjerovatno i karijere banda, snimljen je uistinu impresivno, Redatelj Singer se služio svim mogućnostima moderne digitalne tehnologije kako bi što uvjerljivije oživio ono što mnogi smatraju najboljim živim rock nastupom u istoriji. Međutim, i pored očigledne posvećenosti detaljima, čak i njemu nedostaje uzbudljivosti i osjećaja autentičnosti. Jedina istinski svijetla tačka filma “Bohemian Rhapsody” je sjajni glumac Rami Malek koji se fizički i psihički u potpunosti transformirao u Freddieja Mercuryja. Malekov Freddie je uvjerljiva kombinacija karizme, ranjivosti, arogancije i umjetničkog talenta. Zbog toga je i još veća šteta da takvu izvedbu nije pratila priča koja ima nešto da kaže, koja neće biti ugušena klišeiziranim i jednostavnim rješenjima i objašnjenjima. Ovako, ostali smo sa zaboravljivim djelom, a izraz zaboravljiv i ličnost Freddieja Mercuryja nikako ne bi smjeli ići zajedno.

 

Pročitajte i Blitz Screen povodom Oscara.