U školici „Malac genijalac“ svom djetetu možete obezbijediti sve na jednom mjestu – posjeduju nekoliko različitih programa prilagođenih uzrastu svakog djeteta, ali i omladini i starijima. Naime, Bijeljina je jedna od većih centara „Malca genijalca“ u kojoj postoji još od januara 2017. godine.

Pripremila Danka Zakić, novinarka OP-a.

Školica “Malac genijalac” je zaštićeno ime koje posluje širom Evrope. U 12 zemalja ima 182 školice, iz kojih je izašlo preko 28.000 zadovoljnih mališana. U Bosni i Hercegovini postoji u 26 gradova, između ostalog i u Bijeljini koja predstavlja jedan od većih centara ove škole. „Malac genijala“ ima nekoliko različitih programa za djecu, ali i omladinu, a u Bijeljini trenutno nude četiri programa – Numicon, Mentalna aritmetika, Pobjedničko učenje i Super um. Vlasnik školice „Malac genijalac“, Predrag Pelemiš za OP ukratko predstavlja sve programe koje posjeduje ova školica. Progam za najmlađe „Numicon“ namijenjen je za djecu od treće do pete godine, a odnosi se na razvoj matematičkih spsobnosti. Na njega se nadovezuje mentalna aritmetika, gdje se sve zasniva na upotrebi drevne računaljke – abakusu.

Program za najmlađu djecu je program Numicon, za djecu od treće do pete godine života. To je numeričko-didaktički program koji dolazi iz Engleske sa Oxford Univerziteta koji je  proglašen 2015. godine za najbolju numeričko-didaktičku igricu, jer djeca kroz igru uče o matematici. Pojam broja. Drugim rečima, tu ih spremamo za mentalnu aritmetiku. Drugi program je Hikari program mentalne aritmetike koji dolazi iz Japana, koja je inače zemlja kolijevka mentalne aritmetike. Predviđen je za uzrast od četiri do dvanaest godina. Tu koristimo abakus, gdje djeca uz pomoć abakusa dva-tri mjeseca uče raspored kuglica na abakusu i onda počinju da zamišljaju abakus. Drugim riječima, rade vizuelizaciju tog abakusa u svojoj glavi, što je ustvari i cilj našeg programa.

Pelemiš ističe da su preostala dva programa, Pobjedničko učenje i Super um, zapravo proizvod današnjeg vremena u kojem djeca žive. Pobjedničko učenje se sastoji iz dva modula – prvi modul su mape uma, tehnike pamćenja i prezentovanja, dok se u drugom modulu uključuju i tehnike brzog čitanja. Odlična je pomoć osnovcima, srednjoškolcima, studentima, ali i svima koji mnogo čitaju. Super um  je škola programiranja za djecu od 10 i više godina. Djeca će krenuti sa učenjem bazičnih programa, pa ići ka složenijim. Previđeno je upoznavanje sa računarom, računarskom opremom i računarskim programom, odnosno detaljno upoznavanje sa hardver-om i softver-om.

Treći program u našoj školi je Super um, gdje su se utkale i neke oblasti iz klasičnog obrazovanja i neke druge stvari koji se ne rade u klasičnom obrazovanju, ali je poenta da se sve radi na mentalnom nivou, bez upotrebe digitrona, papira, olovke. To naši malci bez problema savladavaju i tu mogu da idu polaznici do 17. godine života – neka djeca koja nisu završila mentalnu aritmetiku u „Malcu genijalcu“. Četvrti program je program koji je pokrio polje slova. Ukazala se potreba za programom da riješimo problem sa slovima. Tu smo bili obazrivi i vodili smo računa, pošto se tu radi svašta. Mi smo se odlučili za najbolje – Toni Buzan čuveni britanski naučnik. Napravljen je program „Pobjedničko učenje“ koji se sastoji iz dva modula – Mape uma, tehnike pamćenja, tehnike prezentovanja i u drugom modulu se uključuju tehnike brzog čitanja.

Učiteljica u ovoj školi, Maša Vuković, kaže da je u današnje vrijeme veoma teško biti prosvjetni radnik-učitelj, a kada od djece treba napraviti genijalce, teret je dodatno veći. Međutim, ona sa radošću radi sa djecom u ovoj školici, a ističe da je kontakt sa djecom i roditeljima jako bitan prije nego što djeca počnu da pohađaju časove „Malca genijalca“.

Praktikujemo, prije svega, zakazivanje tog probnog časa da bismo se upoznali sa roditeljima i djecom, a i da djeca i roditelji vide naš princip i sistem rada. Da se dijete upozna sa atmosferom radnom na času, sa materijalima koje koristimo, sa stalnom koncepcijom časa, ali i da roditeljima objasnimo kako to funkcioniše vremenski, sa materijalima šta treba da se radi kući, koliko i kako radimo ovdje. Živa riječ je nešto što praktikujemo, jer svi vole taj lični kontakt. Predškolci su najmanje opterećeni, oni nemaju redovnu školu i nemaju toliko obaveza kući, osim svojih vrtića i oni su nekako najraspoloženiji za rad. Njihove grupe su bazirane da ih bude malo, ali da su na šarolik način organizovani i zainteresovani u toku časa da daju svoj maksimum. I kad je u pitanju mentalna aritmetika, imamo probne časove, gdje se djeca procijene. Tu imamo mali test procene, koliko dijete može i koji je njegov raspon trenutni, poznavanje brojeva, aritmetičkih pojmova i samim tim procijenimo u kojoj grupi dijete pripada.

„Malac genijalac“ predstavlja odličan dodatak klasičnoj nastavi, kako predškolcima, tako i školarcima, ali i odličnu dopunu vještina srednjoškolcima, studentima i akademskim građanima.