Muzej grada Zenice već duži period organizuje radionice, surađuje sa školama, te učenike i učenice uvodi u svijet muzejske građe. Nedavno je Muzej počeo opremati i stalni radionički prostor, a radionice će simbiotički egzistirati u prostorijama muzeja. Pripremio novinar OP BHRT-a Imran Maglajlić.

Da muzeji nisu samo mjesta u kojima posjećujete različite izložbe i to određenim datumima, pokazuje primjer zeničkog muzeja. Rukovodstvo ove institucije već neko vrijeme pokušava animirati mlađu populaciju da u što većem broju dođe u njihove prostorije i na vrlo interesantan način nauče nešto o svom gradu ali i funkciji i ulozi muzeja. Šarenolike radionice, i to u novom radioničkom prostoru, očekuju i da broj posjeta bude veći, kaže za OP BHRT-a muzejska pedagogica Lejla Agić, koja pojašnjava da se prostor za radionice namjenski oprema u prostorijama nekadašnjeg muzejskog kluba.

„U posljednjih nekoliko sedmica počeli smo da opremamo prostorije kluba gdje će Muzej održavati svoje radionice. Određena sredstva smo dobili od Međunarodnog aerodroma u Sarajevu, a to je sasvim dovoljno da možemo osnovnim namještajem opremiti prostor. Radionice organizujemo svaki mjesec, a sada možemo i dvije sedmično održavat, zavisi od zainteresovanosti škola“

Likovne radionice u Muzeju organizuje prof. Muhamed Begić, dok se Muzej fokusira na muzeološke edukativne radionice. Cilj ovih radionica je da metodama prilagođenim uzrastu mladih učesnika i učesnica približe historijske događaje, ličnosti i artefakte, ističe pedagogica Agić.

„Trenutno pravimo fotopanel jednog rimskog legionara. Često radimo kopije srednjovjekovnih broševa, nakita, kopije novčića, pravimo magnete i privjeske za ključeve. Uvijek je zastupljena neka tematika koja je muzeološka, arheološka, etnološka.. To mogu biti i motivi veza sa starih etno predmeta. Zastupljene su teme koje su muzeološke, ali su prilagođene djeci, kako bi oni mogli da naprave sebi suvenir na radionici“

Prošli mjesec Muzej je organizovao radionicu u KŠC „Sv. Pavao“ Zenica. Radionica je uspješno okončana i ispunila je svoj cilj, a to je upoznavnje učenika i učenica sa ulogom muzeja.

„Realizovali smo radionicu koje se tiče historije Zenice, rada Muzeja, uloge muzejskog pedagoga itd. U okviru radionice smo pravili magnetiće, ploče  velikog sudije Gradiše, jer je to eksponat koji se čuva u našoj arheološkoj postavci. Na taj način smo naučili nešto što je bitno za Zenicu i bosanskohercegovačku historiju“

Muzej ima zadatak da baštini, čuva i prezentuje građu, međutim njegova uloga je i da komunicira sa lokalnim stanovništvom, ne iznoseči samo suhoparne činjenice nego kreirajući jedan novi prostor i svijet.

„Od 2018. godine po definiciji, jedna od funkcija muzeja jeste i zabava. Mi smo prostor u koji dođete da učite, ali ne na klasičan učionički način, nego da stičete malo šire kontekstualno znanje. Bitno je u kontekst staviti ono što djeca uče, a ne da to bude samo suhoparna činjenica. Ja nisam promotor toga da se u muzeju previše koriste moderne tehnologije, jer smo danas bombardovani njima. Danas djeca ne znaju igrati Čovječe ne ljuti se. Zadaća muzeja je da poveže faktativno znanje sa životnim iskustvima“

Naša sagovornica smatra da je u saradnji sa prosvjetnim radnicima i radnicama učenike i učenice potrebno više fokusiratni  na konkretne, opipljive stvari, kako bi manje živjeli u virtualnom svijetu.

„Imala sam priliku da u zadnjem periodu radim sa srednjoškolcima, a  davno sam radila kao profesorica u školi. Nakon nekih 15 godina kada samo ponovo ušla u nastavni proces prmjetila sam veliku razliku. Učenici su premalo okrenuti prema opipljivim stvarima, više žive u virtualnom svijetu. Mislim da muzeji još uvijek nisu shvatili svoju ulgu u nastavnom procesu, bar kada je riječ o Bosni i Hercegovini“

Muzej grada Zenice nastavlja provoditi svoju misiju među mladim sugrađanima i sugrađanka, a mlade ljude poziva da posjećuju muzeje i na taj način što više nauče o svom, i porijeklu mjesta u kome žive.